Sammanfattning av år 2022

Hur sammanfattar man det värsta och det bästa som hänt under 2022. 

17e januari kliver Jonas ner på knä och friar. 

(null)

Den 26e januari får vi reda på att jag är gravid. Vi ska bli föräldrar. ☺️

(null)

Här börjar man ju inse att vi inte kan sitta med två hus. Så det va bara kontakta mäklaren och sälja Baggebo som jag bott i 7år. 

(null)

Det här med att va gravid… där har jag fått äta upp alla mina fördommar. "Graviditet är ingen sjukdom" nej, man jag har aldrig förstått hur dåligt man kan må under en graviditet. Jag spydde varje dag från v.6 fram till v26. Sen blev det mer sällan. Gick upp 25kg. Så mycket vätska. Svullen. Det va en tung tid. Men också vacker, fin och mysig. Konstigt det där. Men att få känna sparkarna. Att det är ett liv som rör sig där inte. Tänk att jag ska få bli mamma. Nått jag bara drömt om. Men också tänkt att jag aldrig skulle bli det. Skulle bo själv i mitt hus med hund och katt. Men lyckos mig att det inte blev så..

(null)

(null)

(null)

(null)


Så kom förlossningen, komplikationer, operation. Här va det tufft…

Så mycket känslor på en och samma gång. Skratt blandat med tårar. Huvudet spela ett spratt. Va som en berg och dalbanan. 

Men mest av allt lycka för vår fina lilla Noel som kom till världen. 


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Mitt i babylyckan så kommer snickarna.. huset ska byggas ut och renoveras. Taskig tajming kan man ju kanske tycka med krig i världen, ränte smäll. Taskig inkomst nu när man är mamma ledig. Men så kan det va.. nu är dom igång. Fint kommer det bli.

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

Avslutar året med en sjuk son.
RS/virus.

Ja.. det värsta och det bästa. Värsta tänkbara smärta, sjukdomar, kompisens mamma gick bort precis innan jul. Alla kommer minnnas året 2022 då Ryssland invaderar Ukraina. Så mycket hemskt detta år och också så mycket gott. 

Jag är så tacksam för min lilla familj. Fått det jag drömt om. Min fina Jonas och Lilla Noel 
(null)
Som jag älskar er.

Gott nytt 2023.. ska bli spännande att se va detta år har att erbjuda. 

Vill även tillägga en fantastisk sak. Det är ju så klart en av mina närmsta vänner som fick barn dagen efter oss. Då fina liam kom till världen.

(null)


Tack 2022———— nu 2023

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0