Spa

Mamma fick en spa-dag i morsdag present.
Så idag va vi iväg till himmelsby spa och konferens utanför mantorp.

Sååå skönt. Starta dagen med hotellfrukost. Sen va det plask i pool, bastu, bubbelpool. Kall bad, varmbad. Vatten massag och otäcka fiskar. (Dom fick inte tugga på mina tår)

Avsluta dagen med lunch buffé.
Nu är man fint trött i kroppen.

Jönköping

Roadtrip till Jönköping Hanna X3 och sofia.

I lördags åkte vi till Jönköping för att hälsa på Linn. Blev inte riktigt som planerat då man inte kan styra trafiken. En olycka på E4an orsakade köbildning. Så tog en timme extra att komma fram. Men då fick vi lite mer kvalitetstid i bilen.

En mysig dag.

Fredag

Bästa dagen på veckan.
Fredags mys med hjärtat ❤️

Ridtur

I helgen blev det en ridtur med syster.
Även Liam våga sig in i stallet.

Bästa platsen.

Detta är vist bästa platsen i huset. Man kan spana om det kommer nån, man kan spana på hjortar och även spana på husse när han står ute och grillar. Sötnosar 😍❤️

Triss 😍

Vilken dag är du född

Tack Benny

Ja, vad ska man säga. Går ju att ta bild men kvaliten kanske inte är den bästa.

Igår innan jag skulle åka till Jonas låg jag och gosa med katten en stund på kökssoffan. Kände hur mobilen gled ur byxorna och ner på golvet. Tänkte inte så mycket mer på det.

Efter ett tag tänkte jag att jag skulle fånga upp mobilen. Bonzo satt precis nedanför. Kände under honom men hitta den inte.

Hör att Benny ligger och knaprar på något. Tänkte att det va bollen som låg under bordet. Sa till honom att inte tugga sönder bollen. Man han fortsatte mumsa. Kluver upp och ska ta bollen… men va ingen boll. Han låg och tugga på min mobil.

Tack Benny. Men va nästan hel. Av alla hörn han kunde tugga på har han valt att tugga där kamera linsen sitter. Så han har lyckats spricka glaset till kameran. Mobilen är precis ett år.

En självrisk på 1500. Och får tillbaka 50%av värdet. Inte ens lönt att lämna in och laga.
Tur i oturen har jag nu anledning till att få köpa ny 🙈

Höst 🍂

Ledig dag.
Dessa två 😍

Jonas 4.0

Nu är han ordentligt firad. Mannen som fånga mitt hjärta fyllde 40år igår.

Det blir inte alltid som man tänkt sig och planerat. Men blev ju super bra ändå.

I veckor har det planerats inför detta födelsedags firande. Allt i hemlighet. Hundvakt ordnat. Tågbiljetter, hotell. Mm.

Ordnat en tripp till Stockholm med övernattning. Jonas fick bara veta att vi skulle va borta ett dygn. Han fick en lista vad han behövde packa med sig. Sen skulle han få reda på allt på tåget där Hanna och Erik skulle mött upp oss.

Men blir inte som man planerat. Vaknar på morgonen av ett sms. Där Hanna haft en febrig son under natten. Hoppet levde ju så klart kvar att han skulle pigga på sig under morgonen. När jag precis klivit ut ur duschen ringer telefonen. Sonen har blivit värre så dom kan inte följa med.

Problemet uppstod på en gång. Om dom skulle få tillbaka pengarna för hotellet så va dom tvungna att avboka båda rummen. Åh nej, vi åker om 1,5h och jag står utan hotellrum. In och boka nytt där på morgonen 😰 fanns rum kvar på samma hotell.

Så jag fick ju berätta där på morgonen för Jonas vart han skulle och vad som hänt. Hanna och Erik hade ju kollat upp det mesta som vi kunde göra. Så där stod jag lite planlös.

Men vi fick ett super mysigt dygn i Stockholm bara han och jag. Ätit och druckit gott. Strosat i affärer. I Kungsträdgården firades det att alla restriktioner släppts. Så vi hamna på gratis konsert. Men bl.a Molly Hammar, Lisa Nilsson och the Hives.

Middagen på kvällen va to die for. Alltså den där oxfilé bara smälta i munnen. Va sååå gott.

Igår, dagen D firades så klart med skönsång och frukost på sängen.

På kvällen blev det 3-rätters tillsammans med Jonas mamma och pappa.

En super bra helg och ett härligt 40års firande.