Frid 🙏

Frid

Jag kĂ€nner en sĂ„n frid i hela min kropp. 

Mitt hjĂ€rta Ă€r fyllt av hopp, lĂ€ngtan, glĂ€dje och kĂ€rlek. 

KÀnner mig lugn och trygg. En hÀrlig kÀnsla.

Om jag blickar tillbaka pÄ mitt liv skulle jag kunna jÀmföra det med en hockeymatch.

Snabba svĂ€ngar, man sĂ€tter pucken i mĂ„l och man blir super glad. I nĂ€sta sekund blir man tacklad, denna gĂ„ng gick det bra. NĂ€sta tackling blir en hĂ„rd smĂ€ll. Man blir liggandes pĂ„ isen och har svĂ„rt att ta sig upp. Hela utrustning Ă€r tung. 

Man kĂ€nner hur kylan frĂ„n isen vĂ€ller Ă¶ver. Hela arenan slĂ€cks ner. Man ser bara mörker. 

Men nÀr det sen tÀnds upp. Man fÄr styrka att resa sig. Man kan slutföra matchen och gÄ vinnande dÀr ifrÄn. En seger. Lycka och en frid.

Livet Àr verkligen inte en dans pÄ rosor. Man har toppar och dalar. Lite som en berg och dalbana.

Men att nu kĂ€nna att man gick vinnande frĂ„n dom tuffa matcherna. Man har fĂ„tt sina tuffa smĂ€llar och tacklingar, men man har klarat av det. SĂ„ren har lĂ€kt. Ärren finns ju sĂ„ klart alltid kvar. Men man kan vĂ€nda de negativa till nĂ„tt positivt och gĂ„ stĂ€rkt dĂ€r ifrĂ„n. 

Nu livet börjar. Nu det har vĂ€nt. Ser klart och en mening med livet. 🙏

  • En Tro 🙏
  • En övertygelse
  • En Upplevelse
  • Fakta
  • En KĂ€nsla
  • Massor av KĂ€rlek ❀


Lycka đŸ€â­ïž


(null)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta gör mig lycklig att lĂ€sa ❀ Du förtjĂ€nar all lycka, kĂ€rlek och gott! Du underbara fina mĂ€nniska, som jag Ă€lskar dig ❀

2021-04-23 @ 05:29:22
Postat av: Anonym

Detta gör mig lycklig att lĂ€sa ❀ Du förtjĂ€nar all lycka, kĂ€rlek och gott! Du underbara fina mĂ€nniska, som jag Ă€lskar dig ❀

2021-04-23 @ 05:29:31

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0