Så tragiskt.

Strax efter klockan 20:00 ikväll knacka det på dörren hemma. Va en granne lite längre upp som stod utan för med sin hund. "Ursäkta att jag stör" min första tanke va att hon ville gå en hundpromenad. Så säger hon helt plötsligt att min gubbgranne är död. 

Va? Nej, han är inte död? Eller va säger hon? Är han död? 

"När såg du honom sist?" 
Ähhh... ja när såg jag honom sist? Han brukar ju kunna möta upp mig ibland när jag kommer med bilen eller haffa mig när jag är ute med Bonzo. Men när jag börja fundera så va det nog ett bra tag sen jag såg han. Så det va bara ta på sig. Kliva ut och möta upp ambulans och polis. 

Min gubbgranne va en riktig ensam varg. 
Men en orolig gammal jobbarkompis hade hört av sig till grannen ovanför och ville att hon skulle kolla efter honom. För han fick aldrig nått svar när han ringde. 

När jag nattkissa Bonzo Haffa polisen mig igen. Han ställde lite frågor. När polisen fick reda på vart jag jobba fråga han om jag kunde hjälpa dom att gå in och identifiera honom. Bekräfta att det verkligen va han. Så det gjorde jag, uppskattningsvis har han vart död mellan 7-10 dagar. 

Jag kan bli lite irriterad på mig själv att jag inte reagerat tidigare på att det va länge sen jag såg honom, men det har ju börja blivit kallare. Han har hållit sig mer inomhus. Jag har kommit hem sent, dagarna bara springer iväg, 

Vem ska nu hålla koll på mig? 
Han må ha vart speciell men oj va jag kommer att sakna min gubbgranne. 

Rest in peace 
Himlen har fått en ny stjärna ⭐️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0