Hjältar

"Kuriren skriver idag om en ny avdelning på kullbergska, som tar emot personer som smittats av covid-19. 

På TVn ser man inslag om hur det ser ut i andra länder men även i Sverige.. man tar in det, till viss del. Men det är inte förens man får se det i verkligheten som man verkligen förstår hur fruktansvärd denna Corona är..

En uppmaning till Dig är att inte ta din lilla förkylning så "lätt". Den kanske är lätt för dig men den kan bli desto svårare för någon annan - tro mig, jag har sett.. 
Ta hand om dig och ta dina symtom på allvar och håll dig hemma om du är sjuk eller i riskgrupp. Glöm inte att tvätta händerna, ofta. 

Denna helg spenderar jag där, på avdelningen, med extrainsatt personal som till vardags egentligen arbetar som arbetsterapeut, fysioterapeut, på operation samt annan vårdpersonal. Tillsammans ska vi fixa det här 💙🏥"

Det här skrev en barndomsvän och gammal kollega. Vilka hjältar. Vill med detta inlägg hylla sjukvårdspersonalen. Vilken insatts dom gör. Vill även hylla mina kollegor som gör allt dom kan för att serva vården med förbrukningsmaterial. 

Jag ligger själv hemma. Med flera symptom. Börja med feber. Svårt att andas. Lätt hosta. Orkar va uppe en stund. Sen måste jag lägga mig. Känner varken lukt eller smak, Finns vissa dagar jag känt att nu behöver jag åka till sjukhuset. Får panik. Får inte luft. 
försöker lugna ner sig. Ta djupa andetag. Sen lättar det av. Har vart hemma 1,5vecka nu.
Detta tär både fysiskt och psykiskt. Det går åt rätt håll med väldigt sakta och väldigt segt detta.

Jag tänker på dom äldre. Dom som tillhör riskgrupperna. Dom som redan har det tufft. Jag hoppas mina nära och kära klarar sig ifrån detta, eller får en väldigt lindrig variant.

Usch för detta virus som krävt många människoliv. 

Men vill hylla sjukvården. Ni är fantastiska.
En tagen lånad bild. Så här ser dom ut. Hjältarna på "corona avdelningen" på ksk
🤩🙏💕
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0