C-kort

Då va man igång. Första dagen i Västerås avklarad. Kan inte säga att min dag startat bra. Jag har inte fått mitt körkortstillstånd än. Och utbildningen börja som sagt idag. Hade hoppats på att det skulle ligga i brevlådan nu när jag kom hem men icke. Starta dagen med att köra på en ekorre. 😢 Mitt hjärta blöder för det lilla livet. Kändes så hemskt.

Vi är 5st i gruppen. Jag kan säga att jag va nog den som va minst förberedd. Jag hade ett utskrivet mail med en adress. Typ så förberedd jag va.

Dom andra 4kände varandra och kom från samma företag. Alla hade fått sina körkortstillstånd, dom hade böcker, dom hade nått data program som dom hade börja plugga teori. Dom hade fixat nått förar kort. Jag som tur va hade fått mitt plugg kit av mina kollegor från städ. Så jag hade alla fall block och pennor 😂

Jisses, hur ska detta gå. Va kallsvettig när jag kom dit. Sjukt nervös. Va väl inte lika nervös när jag åkte där ifrån men grym huvudvärk nu istället. Förhoppningsvis ordnar väl allt till sig snart med tillstånd. Böcker fick jag av min lärare så det ordna sig i alla fall. Men dom kan inte boka några körlektioner till mig förrän tillståndet är klart. 😰 Det går bra nu.

Ja, det kan väl bara gå bättre nu när det börjat tokigt. Eller??? Tror jag får ve en extra bön att allt ska gå bra och att jag ska klara av detta. Jag har inte riktigt nått läshuvud och inser att det kommer bli mycket teori. 🙏😇

Vi börja idag med B-korts teorin. Lite sitter allt i bakhuvudet. Men mycket har man ju glömt. 70% av teorin består av B-korts frågor och 30% om c-kort. Så är väl tur vi går igenom lite frågor. 

Kommer blir långa dagar nu 5veckor framåt. 😰 Men ska samtidigt bli spännande och roligt. 

Nya utmaninga. Heja mig

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0