Prov

Jag är väldigt duktig på att dölja det, det är många som inte vet om att jag är dyslektiker. Men så kommer det tillfällen och dagar som det lyser igenom. I fredags va en sån dag.

C-provet. 60frågor på 40minuter.

Jag va så inställd på att klara mig.
Alla prov på elevcentralen har gått jätte bra. Pluggat så mycket jag bara kunnat i skolan. Men tiden svek mig. Jag blev för stressad på slutet. När jag hade 10minuter kvar av provtiden hade jag 21 frågor kvar att besvara. Stressa igenom dom sista 20frågorna och där blev mitt fall. 

Är sååå ledsen och besviken på mig själv. 2 ynkans fel ifrån.

Men om jag ska va nått "skadeglad" så va det bara 1 av 5 som klara provet av oss.

Jag, A och T fick samma lika 42p och godkänt va 44p. E fick 43p han snubbla verkligen på målsnöret. 

Men informationen vi fått va att det fanns reserverade tider för omskrivning på måndag ifall det va nån som inte skulle klara provet. Men att 4st kugga va väl ingen som trodde. En på väg hem från Västerås ringer min lärare. Det finns ingen tid till måndag. "Ni måste skaffa ny tid själva innan torsdag"

Panik, stannar på första bästa p-ficka jag hittar efter vägen och börjar söka nya tider på trafikverkets hemsida. titta runt på olika städer. Över allt fanns första lediga tiden ibörjan av november. Men så hitta jag tillslut tid i Örebro på onsdag. Boka den, ringde sen och förklara läget för E. "Vi måste boka själva, jag har hittat tid i Örebro, gå in och boka på en gång. Sen får du ringa T" när det samtalet va slut ringde jag vidare till A och gav samma information till honom. "In och boka" 😰 

Så va det bara ringa tillbaka till läraren och berätta att vi fått ny tid. 

Så nu ber jag en bön att det ska gå vägen och att jag klarar provet på onsdag. Det jobbiga är att vi eventuellt blir av med uppkörningstiden på torsdag för att vi inte klara oss. Så när vi får köra upp vet vi inte? DET GÅR BRA NU, NOT! 😔

 Det här med att plugga är inte riktigt min grej. Beundrar alla som läser vidare och pluggar. 

#ordblind, #tycker inte om att läsa. 
#dont give up. 🙏

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0