Tandläkaren...

Jag gillar inte att gå till tandläkaren. Men typ varannat år blir jag kallad så då får man ju snällt gå dit och gapa,

Detta besök satte nog lite griller i huvudet på mig. In kommer en väldigt ung kille in. Han va nog ganska ny exad. Jag kan ju inget om tandläkar språk. Det va bara ettor och tvåor, fyra, sju, två ett inisialt fattar nada. 

"Borstar du tänderna"
- va är det för fråga, klart jag borstar tänderna.
"Hör du det morgon och kväll."
- äh, ja.. 🤔 ser dom så hemska ut??
"Du har lite tandsten, det knakar ta bort på en gång"
- Tack, det brukar jag ha.
"Använder du tand tråd?"
-ibland.
"Det ska du ha varje dag"
-jag vet, men är lite dålig på det
"Du blöder lite i tandköttet bara då du vet"
-jo, jag vet att jag gör det ibland.

Men så helt plötsligt säger han:
"Du har ju en cysta i nederkäken. Du kanske kommer ihåg att du va på röntgen inne i Katrineholm. Jag kan se nu på bilderna att den har ju växt lite sen sist. Men vi har ju bedömt den ofarlig. Men den växer lite. Men så länge du inte har nått besvär så är det bra. Men vi har lite koll på den." 

Ähhh??? Jaha?? 

Jag vet att jag va på röntgen inne i Katrineholm för några år sen. Men ingen har sagt varför. Fick en kallelse. Tänkte att det bara ba nån rutin kontroll eller nån koll för att jag inte har några visdomständer i underkäken.?

Men idag några år senare fick jag veta anledningen.

Jag har tydligen en cysta som sitter på vänster käkben. 🤔

Men säger dom att det är ofarligt får jag väl tro på det. Men lite nojig blir man allt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0