Dagens goda gärning.

Åkte förbi träggården när jag åkte hem från jobbet. Köpte lite blommor, jordgubbsplantor, Rabarper och en hallon buske. 

När allt va planterat kom min gubbgranne fram i vanlig ordning och prata lite. Han hade fått fel på gräsklipparen. Han hade hållit på hela dagen. Han hade inte ens hunnit ära frukost. (Klockan va ca 19:00 när jag prata med honom) och hans frukost åka han då. En kex choklad 🙈

Han hade endast på hela dagen klippt runt några buskar och ena hörnet på tomten. 

"Jag kommer väl få hålla på hela natten"

Så jag tänkte att jag kunde va lite snäll. 
Jag hämta min gräsklippare så klippte jag hans gräsmatta. 😁💪 (bara 2200kvadrat)

Han va såååå tacksam. Vet inte hur många ggr han klappa mig på armen. 😂😂

Tänker att jag måste va snäll och hjälpa min gubbgranne lite. Han ser rätt ensam ut. 
Så jag satt kvar en stund när gräset va klippt och satt och prata med honom en stund.
Tror inte han har så många att prata med. 

Har jag bråttom när jag rasta och han är ute kan jag inte gå åt hans håll. För jag blir alltid stående i 20-30min. Han är väldigt pratglad min gubbgranne. Men känner att ibland får man ta sig tid så han kan få prata av sig lite. Han har ju som sagt inte så många att prata med. Så känner att man måste ställa upp ibland. ☺️☺️

(Gammal bild) men här är räddaren som hjälpt gubbgrannen idag. 😉💪
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0