Golden vs Labbe

Efter denna värmebölja som kommer och går och en hund som lider av värmen. Bestämde jag mig för att han skulle få trimmas lite.

Så vi åkte till Kristin som har en hundtrimmer. Efter 2h hade vi bara tagit en bit av ryggen. Jag förstår att han flåsar och tyckt det vart varmt för jisses vilken tjock päls att ta sig igenom. Man fick nöta på samma ställe flera ggr. Det va inte lätt. Men när vi väl börjat fanns det ju ingen återvändo. Jag fick ta med maskinen hem och fortsätta klippa själv.

3h senare ser min hund nu ut som en labrador. Vilken skillnad. Och tror han tycker det blev väldigt skönt. Annars hade han aldrig stått stilla så länge. Fick helt plötsligt lite mer ork på våra promenader. Fina hunden. Mycket päls blev det 🙈

Före:
(null)

(null)

Efter:
(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0