Mitt hjärta smälter

Alltså kan inget annat än bara känna sån tacksamhet och sån glädje när jag får detta sms. ❤️ Det värmer!

(null)

Att arbeta i Nyköping i somras va vist inte så dumt ändå, tacksam. Även om det tog på krafterna.

Efter nästan 3 månaders sjukskrivning har jag nu sakta börja komma tillbaka till arbetet igen. Jobbat 25% den här veckan och ska nästa vecka gå upp till 50%

Det känns roligt att man nu börjar komma igång igen, efter att ha vart och nosat på den berömda väggen. - utmattning

Precis som smset beskriver vill jag alla väl och har nog vart lite för snäll vilket blivit på bekostnad av mig själv och mitt eget mående. Jag ångrar dock ingenting. Jag har blivit många erfarenheter rikare. Stött på otroligt många härliga människor och jag är nån stans väldigt tacksam och stolt över vad jag åstakommit. Även om utgången sluta med att jag va tvungen att va hemma.

Det blev en tuff och intensiv period, stressen tog över, minnet svek, tryck över bröstet som inte ville släppa. Men jag lät det fortgå, jag fick ändå nån stans ett driv, kännde mig behövd. 

Men sen när dagen kom då jag blev tillsagd att nu är det dax att gå hem va det som att nån slog en stekpanna i huvudet på mig. Kroppen la bara av. "Äntligen sömn och vila" sov konstant dom två första veckorna. Va bara ute med hunden, sen sov jag igen.

Sen efter dom två veckorna va jag vaken mer men behövde hela tiden sova middag. För att orka med nån eventuell aktivitet. 

Man tror man klarar och orkar allt, men ensam är tyvärr inte stark. Man inser att man behöver också be om hjälp. Inte ta på sig för mycket själv.

Har fått många bra tips och bra vägledning nu under min sjukskrivning. Nu gäller bara att förvalta allt. Göra om och göra rätt, låta allt ta sin tid. Inte stressa upp sig för mycket. 

Lära sig en extra bokstav. Lättare att säga JA som bara är två bokstäver än NEJ som innehåller 3 😜

Men är väldigt glad över att jag har världens bästa familj och vänner som vart väldigt hjälpsamma och stöttande.

Men också kollegor med så värmande sms, och väldigt omtänksamma och stöttande nu under min återgång i arbetet. Inte varje dag man kommer till jobbet och man möts av en stor kram. Det värmer. 

Fortsättning följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0