En tisdag i november.

Det va verkligen en tisdag i november.
 Då bägaren rann över. 

Jag önskat jag skulle kunna säga i skrivandes stund att allt va bra. Men är tyvärr inte det. 

Blev skickad till previa för 3veckor sen till en beteendevetare. Sen träffa jag henne igen i tisdags. Det blev ett väldigt kort samtal. Hon ringde min chef och  beordrad mig att nu va hemma. 

Mitt huvud säger en sak men kroppen en annan. Jag har väl inte vart så snäll mot mig själv och lyssnat på va kroppen säger. 
Har kört på men har väl kommit till en punkt då jag snällt får lyssna och behöver tänka på mig själv och mitt eget mående. 

Jag vill hitta tillbaka till mig själv igen. En glad skit med glimten i ögat som är full av bus. 😉 Men som det har vart den senaste tiden har jag försöker hålla ihop mig på jobbet. Grävt ner mig i arbete  för att sen åka hem och slår ihop och orkar inte göra nått mer, det är inte riktigt jag. 

Jag tror inte många vet hur jag egentligen mår. För jag har inte vart ärlig med det för nån. Inte ens mot mig själv. Jag har sen i somras haft konstant tryck över bröstet. Vilket nu tär på mig. När man slår bort en sån känsla hittar kroppen på andra signaler för att man ska förstå. I mitt fall tappat jag mycket hår, glömsk, minnet sviker, viktminskning. När jag efter det ändå inte vill förstå kommer kramp i magen. Illamående och kallsvettig. 

Men nu ska jag va snäll mot mig själv och hitta lite ny energi. För mycket jobb, för mycket stress. Och just nu är det väldigt rörigt på jobbet Tack vare en omorganisation... Att ta allas tårar och alla som är arga när jag själv inte mår bra. Och dom blir arga på mig för jag glömmer saker. Ingen bra combo. 

Jag har nu tydligen för många symptom på utmattning. Nosar tydligen på den berömda väggen. Ska få träffa en läkare på tisdag så får vi se om jag blir hemma längre. Men ska nu va hemma en vecka nu till att börja med. 

inte lätt när det är svårt..

Det går inte att beskriva, måste upplevas.. 

(null)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hoppas att du snart blir bra.Tänker på dig.Många kramar kusin i söder

Svar: Tack ❤️
missthure.blogg.se

2018-11-24 @ 10:37:18
Postat av: Syster

Du är så värdefull och jag älskar dig mer än vad ord räcker till ❤️

2018-12-20 @ 22:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0