Mörkrädd...

Jag har ju nu kommit på att det finns en nackdel med att ha hund. Det är inte att man blir lite låst och måste planera sina dagar och planera om man ska iväg nån stans. För det brukar oftast lösa sig bra.  Det är när man nu inser att man nog är rätt mörkrädd ändå, och man lixom måste ge sig ut i mörkret med pannlampa.. Det blir ju inte bättre när man känner den här olustiga Känslan när man ska gå "nattkissrundan" och man ser två lysande ögon i skogen som sen bara vänder och är borta.. och man ser hunden som bara stannar upp och stirrar och vägrar gå. Och jag kan säga till 99,9% att det där inte va en katt.
 Äh... jag vände och gick hem igen 🙈 
vill ju också tillägga att jag har en mörkrädd hund som hoppar till för allt han hör och ser. Det blir ju inte bättre. Vi skrämmer lixom upp varandra.

Det sjuka är att idag vägra han gå från tomten. Han la sig ner, snurra några varv och spela typ död. Va som han kände redan innan att promenaden ändå inte skulle bli lång så vi kunde lika gärna ha stannat kvar på tomten :p

Tur jag älskar mitt lilla yrväder så får ändå va värt det. ;)
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0