Hundvakt..

Har man en hund, kan man lika gärna ha två. ;)


Hundvakt åt Sally en helg som denna. Från fredag till måndag då hennes matte och husse är ute och roar sig.

Jag behöver ju inte gå till gymmet den här veckan iaf. För nog får man sig ett styrke träningspass när man är ute och går med dessa två muskelpaket. Min hund är som en stor bulldozer. Sally är också väldigt dragig. Så jag har jämt göra. Man ryter i åt dom, men minnet är kort. Det fungerar en stund. Sen drar dom igen. Skulle ju va ganska skönt om dom drog åt samma håll. Men icke. 

Igår va min bror med familj ute i byn och plocka svamp. Så då följde jag och hundarna med ut i skogen. Theo va duktig och hjälpte mig hålla Bonzo. Gick väl sådär.   Men va mysigt att få strosa runt lite i skogen. 

Har legat sjuk i veckan. Förkyld och feber. Så klart att orken tryter. Dyng svett efter promenaderna. Men man får så mycket kärlek av dessa pälsbollar. Men också en hel del gråa hår. 

Men skulle inte vilja va utan dom. Finaste hundarna <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0