Skilla, Bonzo och grannen...

Varje dag när jag kommer med bilen möter hon upp oss. Sen följer hon efter oss en bit när vi ska på promenad. Bästa Skilla.


Fick mig ett gott skratt när jag prata med granne i lördags. Min granne är ju känd som "tjuriga gubben" när jag va liten bodde tjuriga gubben i huset bredvid mig. Men just nu är det tjuriga gubbens son som bor i huset. Men även sonen går under namnet "tjuriga gubben" även om han inte vart nått tjurig mot mig. Förra sommaren fick jag en kram av honom. Fick reda på att han skulle gå i pension till midsommar och att thaimaten i Vingåker va god. 

Nu fungerade vist hundtricket på gubben också.

"Sett att du skaffat hund, den skulle jag gärna vilja hälsa på. Om du behöver rasta honom och han ska få springa av sig, så får du jätte gärna släppa in honom hos mig innanför staketet." Va svarar man på det?

-Tack, men har precis gått en promenad. 

Men tydligen mena han inte samma dag. Jag skulle ha i åtanken att han va välkommen. 

Samma stund kom Skilla springandes. När hon fick syn på gubben fräste hon, reste ragg och sprang iväg.

Hon tyckte då inte om "tjuriga gubben" 
Misstänker att han motat iväg henne några gånger då han inte vill ha katterna på sin tomt. 

Kom på honom en kväll han ropa och sjasa på en katt som gick på hans tomt. Det va lite mörkt. Jag va ute på tomten och rasta Bonzo. Han blev lite snopen när han fick se att jag va ute och såg och hörde allt. 

Jag kan iaf konstatera att jag har världens bästa katt och hund. Mina små älsklingar. Va skulle jag göra utan er?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0