Hälsoinspiratör, föreläsning, Olof..

Har idag vart i Nyköping i en biosalong och lyssnat på Olof Röhlander.
Vunnit pris som årets talare två år. Typ 2009 och 2015? Nått sånt. Om jag minns rätt? Oklart vilka år. Men, jag Förstår idag varför. Han va rolig, lätt att lyssna på. Hade bra saker att komma med. En hälsoinspirerande dag. En bra föreläsning. 

Sen Att återberätta en riktigt bra föreläsning är inte det lättaste. Men lite snappa jag upp. Som jag nu delar med mig av.

Han prata om konsten att njuta av livet, men ändå få saker gjorda.

En dag ska alltid handla om Lust, Passion och Vilja. (Blir så mycke lättare och roligare då)

Ett ordspråk som stämmer sjukt bra. "Framrutan är större en backspegeln" 
Se inte bakåt, fastna inte i det förflutna, blicka framåt!!

En förändring innebär inte alltid en förbättring. Men en förbättring innebär alltid en förändring. Så sant!

Varje person bör ha en nyckel runt sin hals, en nyckel till frihet. 
(En tolkningsfråga va nu detta innebär, lät bra när han sa det.) men nu kommer följande...

Hur vill du att din arbetsdag ska starta?
Med Självförtroende, trygghet, säkerhet, arbetslust, livsglädje. Med stöd, samarbetspartner, kollegor, och möjligheter.?

Eller:
Självtvivel, låg energi, stress, oro. Med förändring, konkurrens, kritik och krav.?

Ganska lätt val va...
Jag tror att nån stans här kom nyckeln till frihet in i bilden. Det är bara jag själv min inställning och mitt beteende som kan bestämma hur min dag kommer vara och se ut. Lust, passion, vilja, driv, ödmjukhet, listan kan bli lång.. Jag vill starta mina dagar på bästa sätt, med driv, självförtroende, trygghet, säkerhet, arbetslust, och ha extremt mycke livsglädje. Helt enkelt kunna stanna upp och NJUTA AV LIVET!





Kommentarer
Postat av: Syster

Roligt att komma iväg och lyssna på en talare som har förmågan att inspirera 😃

Svar: Ja verkligen, synd bara att det inte går att återberätta allt så andra kan bli inspirerade.
missthure.blogg.se

2016-04-22 @ 14:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0