Första vandringen och Peggy...

Anna har mött sin överkvinna! Man kan säga att i denna situation har Hon har blivit "som en hundvalp som bara lägger sig." Hon är ju rätt känd för att kunna prata mycke. Men vår nya "kompis" Peggy som nu följt oss under vår vandring idag är ju aldrig tyst.. Munnen går hela tiden på henne. Anna kan ju va tyst när hon känner för det. Men icke denna peggy piggi puggy. Så jag och Hanna tog några extra kliv framåt för att få vila mun och öron. sida vid sida i det tysta. Bakom har vi Anna och peggy. Munnar som surrar.. Phuuu.. 

Vi starta får vandring kl 7. kliver upp i ett mörkt rum bland snarkande karlar. Det har vart maraton i natt av snarkningar. 

Vi har idag passerat vingårdar, små byar, kyrkor och många tappra pilgrimer. 

Peggy fråga Anna om dom kunde ha gemensam vårdnad om oss "dom är som mina barn" Anna va snabb att säga "dom är mina" medans hon fortsätter. "Vi kanske kan mata dom varannan dag. Om du tar idag tar jag imorgon" om hon ska fortsätta prata som hon gör vet jag inte om jag är så sugen på att ha med mig denna babblande Chicago kvinna.. (Men får erkänna att hon är ju väldigt trevlig.)

Halva nöjet är att titta på folk. Dom har även blivit kategoriserade. Det finns Vänliga, ovänliga, tunga och lätta. Frågar man spanjorer om dom kan engelska får man till svar "liiiite" eller "NOOoo" 

Det va En befrielse att få ta av sig skorna idag. Vi har tagit 49360 steg alltså 39,8km om Annas stegräknare stämmer.. Helt galet. Inte konstigt att vi alla har slagit ut oss som paddor.. Start kl 7, kom fram till ett härberg 17:40.

Idag har min systers ord funnits i huvudet på oss: "för varje steg jag tar, så har jag mindre kvar"

Om jag går tillbaka till Trippel P hittade nya vänner efter våran lunch. 3sköningar från Michigan. Den ena kvinnan hade en större aura och ett större pratbehov en va vi hade. Så vi kände att det va perfekt match där. Så Vi gick ifrån dom. (Hoppas hon inte blev ledsen) hon blev lite för djup för Anna och Hanna då hon börja prata om Guds vilja. Att Hanna inte fick dö för hon hade inte tid att gå på hennes begravning. Annas ryggsäck va för lätt det skulle betyda att Annas liv va tomt och innehållslöst. Hannas och min väska är tunga och det skulle betyda att vi hade ett tungt liv. 

















Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som Anna mötte sin överkvinna i prat😂Kära nån, hihi
Verkar som ni har det grymt trevligt!
Kram till er alla 3💕

Svar: Ja det har hon verkligen gjort! Vi har det riktigt skoj. Kram till dig från oss 💕
missthure.blogg.se

2014-09-25 @ 13:49:28
URL: http://narketos.blogg.se
Postat av: Therese

Låter som Anna mötte sin överkvinna i prat😂Kära nån, hihi
Verkar som ni har det grymt trevligt!
Kram till er alla 3💕

Svar: Stämmer bra! Kram till dig
missthure.blogg.se

2014-09-25 @ 13:49:28
URL: http://narketos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0