Fredag - vab - barnvakt - lördag

Sitter barnvakt åt min brorsbarn. 
Fick sluta tidigare från jobbet igår då Theo inte är kry. Så han kunde inte gå till dagis. Micke och Josefin åkte ner till Göteborg. Hurtiga svägerskan ska springa Göteborgsvarvet. 

Underbart väder! samtidigt som pojkarna leker på gården, passa jag då på att njuta en stund i solen. :)
Stolt faster till dessa fina pojkar.
Theo visar hur man sparkar boll..
En liten kille som ska visa alla konster han kan. ;)

Inte så svårt att va barnvakt till dom här pojkarna. Vi hade en bra eftermiddag. Men när kvällen börja närma sig och febern kom allt mer krypandes blev det värre. Stackars killen hosta så han spydde. Inte lätt att trösta en ledsen kille som då bara vill till mamma och pappa. Som samtidigt blir rädd och inte mår bra. Men lite alvedon och hostmedicin gjorde susen. Fram till 04:30 va det "god morgon".. Phu.. Klockan mitt i natten. Fick honom att somna om. Men 06:00 va båda pojkarna vakna. Bara att kliva upp. Det är tufft att va "små barns förälder" vem införde sovmorgon? Finns visst inte hos små barn. La mig och vila på soffan då jag får en smäll i ansiktet av Tim. "Inte sova, morgon nu ju" försökte förklara att jag bara vilade ögonen. Då titta han bara på mig log och sa. "Du sov" går inte att lura barnen heller. :p

Idag lördag har vi vart ute en stund. 
Theo va hängig på morgonen men piggna sen till. Fick besök av farmor och "Kjelle" som bjöd på blåbärspaj. Smakade mycket bra. :) promenad i barnvagnen och sen en cykeltur till lekparken. Nu godis och film. :) 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0