Barnvakt åt T,T

I lördags va jag barnvakt åt Theo och Tim. Stackars Theo har vattenkoppor. Men han va jätte duktig. Kliar inget och klagar inte nån ting. Sötisar. Lillebror klappar lite på storebror. Mina prinsar <3

Jag va dock inte jätte nöjd över att Theo vann över mig när vi spela tv-spel. Golf. Lillkillen går i pappas fotspår. 

Jag "åh nej, bollen ner i sandlådan"
Theo "Hanna, det heter faktiskt bunkern"

Vadå lillgammal..



När vi sitter framför tv-spelet säger Theo helt plötsligt.
"Kommer du ihåg när Sverige förlora mot canada."
Jag: -nej?
Theo: -Hanna i ishockeyn.
Jag: -jaha, jo men det kommer jag ju ihåg. Förstod inte riktigt att det va det du prata om.

Theo: vet du, Jag trodde att canada va tjejer. Att det skulle bli en lätt match för Sverige för dom är ju killar. Men silver är ju också bra.

Seriöst, vad får ungen allt ifrån?

Theo: -Vet du, nästa vinter OS kommer jag vara 8år. Det har min pappa sagt.

Dom är ju för sköna dom små liven..

Min kväll slutade sedan med att fira Kristofer som fyllt 26år. En mycket trevlig kväll. God mat, goa skratt, trevligt sällskap. En bra lördag helt enkelt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0