Skadeglädje - skratt - jobb - slit - tålamod

I några dagar har jag nu äran att få jobba tillsammans med Liljan! Jag kan inte säga att jag har tråkigt på jobbet. Tungt och slitigt må det vara. Men många goa skratt får man. Det sägs ju att "skadeglädjen är den Sanna glädjen" speciellt som idag då hon fick se både stjärnor och planeter. ;p

Lunch time:
Ska för övrigt bojkotta Burger king. 
Åkte dit för första gången idag. Vi bestämde oss för att ta vår lunch där. Två köer, galet mycke folk. När vi stått i kö i 30min (det vill säga hela vår lunchrast) kommer det fram en tös frågar killen framför "väntar ni på något" killen framför mig som då va vansinnig. Helt illröd i ansiktet. "Jag Väntar på att bli expedierad" och den lilla snärtan säger. "Men vi har ju bara en kassa öppen, den här är stängd.  "Hur kan man bara ha en kassa lunchtid? Fullt med folk. Vart tog personen ifråga vägen som va där innan? Inget som sa att den va stängd." Jätte många folk från båda köerna försvann för det tog sån tid. Mitt tålamod för väntande försvann det också. Så sa då till liljan. "Nu åker vi också här ifrån" så blev att stanna på Biltema, två korv med bröd i bilen påväg tillbaka. 

Korv till frukost och korv till lunch. Jag som inte ens gillar korv. :p

Väl tillbaka i arbetet. Kan säga att jag verkligen går in för mitt jobb. Gnor, fejar och har mig. Gnott så pass att fingertoppen börja blöda. Jag som trodde att det bara kommit in vatten i handsken. :p




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0