Resumé för År 2013

Det här året har väl vart lite som alla andra år..
Det är som en berg och dalbana. Det har väl igentligen inte hänt nå jätte spännande.
 
Jag kan ju inte toppa cykeläventyret till norrland som jag gjorde sommaren 2012.
men va ju tvungen att ha nån form av utmaning för år 2013. Så utmaningen blev att göra en tjejklassiker.
 
Man jag kan ju inte säga att oddsen har vart på min sida.
3veckor innan tjejvasan blev jag sjuk, feber, genomförkyld.. va hemma en hela veckan.
Tacksam när det plinga på dörren, Min fina vän kom med godsaker och lite uppmuntran.
Kan säga att det är dom godaste biffar jag ätit. bara smälte i munnen..

Gick och jobba vecka efter, men sjukna sen om. så va hemma från jobbet samma vecka som vasan.
Men jag genomförde loppet. trotts feberkänningar och lite halsont. Det va det värsta 3 milen i mitt liv. sista kilometern trodde jag inte att jag skulle klara ta mig i mål. kramp i hela kroppen.
När jag kom i mål stog josefin och vänta på mig. sa då på en gång att
"Jag cyklar hellre till norrland en gång till än att åka 3 mil skidor igen.
Det roliga är att Hanna sa lika dant när hon kom i mål.. :p
 
Där efter va det dax för tjejvättern. cykla 10 mil ska väl inte va några problem.
Även om jag inte kunde träna så mycke.. men det va också 2veckor innan min knäoperation.
Jag fick bara mer och mer problem med mitt knä.. misstänkt miniskskada.
10mil cykel med ont i knät på 4:05 det är jag sjukt nöjd med. Det är det loppet jag är mest nöjd med.
Det lopp jag tyckte va roligast, ,men också sjukt jobbigt. Josefin fick inte prata med mig. jag va tvungen att koncentrera mig på att trampa och andas :p
Jag va så glad när jag kom i mål och fick se pappa. När han står där med en ros i handen. så rart!,
 
Titthålsoperation i knät.. men va hitta dom? Ingenting.. det såg bra ut.
Jag lider av ett kraftigt löparknä = Du får inte springa..
 
Så bra, jag får inte springa.. men dom sa inget om att simma..
2 veckor efter operationen va det dax för vansbrosimmningen. så jag tog med josefin ut till forssa hoppa i den kalla sjön tog några simmtag. OKEJ, tror jag kan simma.. åkte ner till djulö 2 dagar innan, hoppa i vattnet för att testa en våtdräkt. OKEJ, jag kan röra mig.. Japp, det va min träning innan..
Bara att simma..
 
Det va så galet kallt.. 15grader.. burr.. men i mål kom vi..
 
nu närmade sig mitt största problem.. hur skulle jag kunna springa..?
Hade spelat 2fotbollsmatcher innan.. det va det ända jag rört mig..
 
men jag lyckades ta mig runt, med suddig blick och blodsmak i munnen.
fick ju givetvis gå en del. men 1h och 15 min får jag med tanke på omständigheterna va nöjd med.
 
 

vad har jag lärt mig? Att en tjejklassiker igentligen inte är nån utmaning. Det är bara en rolig grej att göra.
Man klarar det utan att träna.. man klarar av det trotts knäont.. man klarar till och med att göra lidingöloppet med foglossningar och kryckor.. då det va en som gjorde.. sjukt imponerad.
 
Är glad att jag genomfört det hela. men jag har inte haft det bästa förutsättningarna..
 
Om jag ser tillbaka hur år 2013 startade, så började året uppe i Vemdalen.
Några mysiga härliga dagar i skidbacken tillsammans med fina vänner!
 
Va sen iväg ibörjan av Mars till Romme med Dessan, Mallan, Anna och Sebastian.
Vill minnas att Kenny och Alec va uppe samma dag. En riktigt härlig, solig skiddag.
 
 
Några dagar senare va jag iväg med pappa i yxbacken och åkte skidor..
En far och dotterdag.
 
 
Det blev endel skidåkning i början av året..
Till allas lycka hade jag ju till i år införskaffat mig en hjälm. så det blev inga hjärnskakningar..
 
Minns Service Festen i nyköping.
Förfesten hemma hos mig. Allt roligt som hände under kvällen. jag dejta en kille i norrköping då.
Vi hade precis träffats. han kom till mig på natten för han ville inte att jag skulle gå hem själv.
han fatta hog inte hur nära sjukhuset jag bodde :p men tanken va ju rar. vi träffades i 2månader..
ändra har jag inte träffat rätt.. eller så kan jag inte bli kär..??

Jag va duktig och skaffa mig ett gymkort.. 5månader.. jag va nog där 5ggr
Det har inte vart mitt träningsår.
 
överlycklig när första seriematchen spelades.. men blev bara 2 matcher på våren och
2 matcher på hösten.. man får va glad för det lilla.
Inte alla som efter ett sommaruppehåll kommer in och spelar 80 av 90 min.. ;).
Jag måste ha nån bara grundkondition,,   
 
Faligt att spela fotboll, skadar man inte knät så sparkar man va tånaglarna!!
Andra matchen för säsongen..

år 2013 minns jag påsken väldigt väl.. jag åkte ner till jönköping/habo med pappa..
Skulle ha träffat en kompis. i samma veva.. men fick umgås med faster,
farbror och min kusin i alla fall.. åkte hem på påskaftor och for då på kvällen hem till familjen lundstedt. hade en riktigt trevlig och rolig kväll tillsammans med dom <3
blev dock en dyr kväll då polisen stod i baggetorp.. 3200 klirr i deras kassa.. det är vist 50.. och kör man lite fortare ja.. då får man väl skylla sig själv.. men surt va de..
 
 
 
Årets första bästa minne.. Min födelsedagspresent. Jag har ju världens bästa vän.
Men hon gjorde mig verkligen sjuuuukt nyfiken. Jag fick veta att jag skulle åka iväg.
Men inte vart, hon skulle komma och hämta upp mig,
Hon tog mig till Linköping där vi gick och käka på en resturang.
 
Där efter på kvällen fick jag gå på konsert på Takida.
Jag va en riktigt glad tjej.. dom va ju jätte bra.. vilken kväll!
 
 
 
Där efter vill jag minnas fest hemma hos Teuta.
Tillsammans med jobbarkompisarna. paula och teuta ska va duktiga och sköta grillen.
Brann ganska bra tycker jag..

Vill även minnas släcktträffen på pappas sida.. jag tror att vi va i lidköping.
Gabriel bodde där. så vi fick va i nått församlingshem.
 
 
En vanlig skogspromenad.. eller?
 
Tyson va som en vakthund när han följde oss genom skogen..
 
Barnvakt och fick se Elis första steg. Stolt Moster <3
Samma kväll komm Erik upp med vin och räksmörgås :)
 
Sofia tog studenten!! Jag fattar ju inte att om jag blir äldre blir alla andra också äldre..
så stor, redan tagit studenten.. :) jag va barnvakt den här dagen. så pojkarna fick följa med på firande.
 
 
sommarfest med jobbet..
 
som vanligt hade jag feber den här kvällen.. så blev tidig hemgång..
Jag va på mitt livs första dop.
Louise och Mattias lilla Emanuel döpte sig. (suddig bild).
 
Midsommar:
 
Road tripp ner till västergötland med Mamma, Sara och Alva..
En mysig dag!!
Grillkväll hos Alec.. Säger bara "sommarfräsch sallad" ;)
 
Åkte iväg till Dalhalla med Hanna och Hennes föräldrar.
Lyssna på Ulf Lundell.. En jätte mysig visstelse.
 
Tillökning i lövlunda..
"Ny familjemedlem" en liten Vilda
 
 
Min födelsedags present till Hanna
Jag tog med henne till Göteborg på Fotboll.. Sverige- Findland.
EM-Match.. bodde på hotell, god mat, en lyckad helg! Riktigt nöjd!!
 
 
 
Åkte upp till Stockholm med Mallan. Anna. Alec, Dessan och Pillan.
Lyssna på Rihanna :)
 
 
Tog med Pappa Till stockholm och Friendsarena och titta på EM Finalen.
Norge - Tyskland.
 
Vart på Kolmården. Kan inte minnas att jag har vart där förut?
 
 
Åkte upp till Stockholm med Syskonen och Pappa.. josefin kom upp på kvällen. Pappa skulle få åka ribbåkoppter. :)
Shopping, Grönan och bästa av allt. vi sov på grand hotell.. Kändes riktigt lyxigt..
Det va riktigt nice nere på spa avdelningen.. :) en mysig helg.
 
Liam sprang sin första "koko"-jogg
KK- joggen.. men han sa att det hette koko..
 
 
År 2013 upptäkte jag en ny talang..
Det visade sig att golf va väldigt roligt och att jag va ganska duktig på det :)
ingen hund inärheten, ingen risk för nån boll i ögat..
Jag har ju vart anti lång golf.. men är ju bara för att när vi bodde hemma i baggetorp stod vi på tomten och sköt ut golfbollar på åkern. jätte bra Tessie hämta ju bollarna. till den dagen jag slog bollen rakt i ögat på henne.. hon va lite för snabb så i min sving börja hon springa.. pang..
ett ex antal år senare har jag nu vågat att svinga igen.. ;)
 
jag kom 2a i detta sällskap.. Gör jag bra.. Nybörjar tur??
 
Va ute med pappa några dagar senare
 
 
Jag och sara låna två hästar och va ute på en ridtur i spöregn.. :p
 
 
Middag med Golfgänget.. "förlorarna skulle fixa maten"
Men, vilka förlora då? tjejerna och killarna fick ju samma poäng.

Min lillebror flytta till forssjö..
Så jag hjälpte honom med Flytt, Flyttstäd, Tapetsering och målning.
Lite kvalitetstid..
 
 
Myskväll med Hanna, Linn och Sofia..
Får grattulera Hanna som fått en ny familjemedlem. en lite Celine.
 
 
SPANIEN
 
 
 
 
Sara sluta jobba hos oss.. Avtackning!!
 
Andreas Inflyttningsfest!
 
 
Service-DAG!! Ett bolag med Humor...
 
Sheila är tillbaka i sverige!!!
 
Ullaredstripp med Mamma, Hanna och Andreas
 
 
Lucia
Jul
Nyår

 
 
Sammarfattar2013..
 
Det har vart ett känslosamt lite konstigt år. 7e januari börja jag en ny tjänst. en pooltjänst. Utgår i från städ men får även va i cafe, entre och måltidsvärd. får mitt schema en vecka i taget.. nu börjar man komma in i det. men till en början va det tufft. man tillhör alla men ändå ingen på nått sett.. Mina föräldrar har skilt sig. sålt radhuste.
Även om det va väntat och man inte trodde att man skulle reagera i vuxen ålder så känns de ändå konstigt.. mitt extrahem försvinner snart, där jag och Lotus bodde hela sommar. Mamma bor tillsammans men en och pappa träffat en ny.. önskar dom all lycka på sina håll, men klart det känns konstigt.. spenderar mycke tid i soffan framför tv:n. speciellt nu när jag blivit lat och slutat träna. 2013 har inte vart nått träningsår.. en tjejklassiker på envishet och vilja. Helt enkelt inte mitt år!! även om jag är tacksam och glad för har många fina människor runt omkring mig!.
 
jag ser positivt på år 2014. hoppas på att det kan bli mitt år. nya mål, nya äventyr, nya utmaningar.
avslutar ett år och går in i ett annat.. Lär mig livets stora gåta. älska glömma och förlåta.. glömmer allt som vart, blickar framåt.. nytt år, nya tag!!
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh vad kul att få något att läsa på jobbet :-)
Stor kram till dig min fina vän, nu ser vi fram emot äventyr och tokigheter 2014, känner på mig att det kommer bli ett bra år!!
Kramar i massor 💞

Svar: Stor kram till dig 😘❤️ jag tror också att det kommer bli ett bra år! ☺
missthure.blogg.se

2014-01-05 @ 08:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0