En svensk tjejklassiker - nöjd

Jag klara det!
Nu har jag gjort en svensk tjejklassiker och jag är riktigt nöjd och stolt att jag lyckats genomföra det. Oddsen har inte vart på min sida detta år.

Börja med tjejvasan. Låg i feber och hade ont i halsen veckan innan. Va febrig under loppet, förkyld och hade fortfarande halsont. 3mil på tiden 3timmar, 48minuter och 41sekunder. Jobbigaste jag gjort. När jag kom i mål sa jag på en gång till Josefin. "Jag cyklar hellre till Norrland en gång till än att göra om detta"... (Kul att jag hellre cyklar 82mil än att åka skidor 3) :p (hade kanske sammanlagt åkt 1,5mil innan. Så inte mycke skidåkning.)

Där efter blev det tjejvättern. 2veckor innan min knäoperation. 10km på 4timmar och 5minuter. Sjukt nöjd!!! (Cykla innan sammanlagt kanske 15mil, längsta va 5mil på en dag. Så inte mycke träning innan. Levde på fjolårets 82mil) ;)

Vansbro tjejsim. 2veckor efter operationen. Där jag ändå får en tid på 26minuter och 47sekunder (vill tillägga att jag endast kasta mig i vattnet för att testa om jag kunde simma med knät och innan bara testa våtdräkten. Så ingen träning innan)

Idag avsluta jag tjejklassikern med att springa en mil. Jag har aldrig sprungit en mil. (Inte tränat nån ting nu innan. spelat två fotbolls matcher nu i höst. Det enda jag sprungit) Får ändå en Tid på 1timme 15min 7sekunder. Det får jag va nöjd med. Blodsmak i munnen, såg suddigt. Efter 3kilometer ville jag nästan ge upp. Knät värkte. Fick stanna upp och gå vissa bitar. (Men målspurten gick fint. Då gav jag allt jag kunde. Det blev den snabbaste sträckan) ;) så skönt, va så nöjd när jag gick i mål. Det bästa av allt. Dom bjöd på kanelbulle. Mm, mm, mm.. Nöjd tjej ;)

Kan nu alltså konstatera att man klarar av att göra en tjejklassiker utan att man knappt tränat innan. :p

Men är nu riktigt sugen på att göra om det nästa år och hoppas på bättre förutsättningar och mycket träning innan. För att se va man då kan få för tider. 

Nu ska knät få vila en vecka. Sen måste jag jobba med min självdisciplin. Komma igång och träna. (Vilket är tråkigt men ett ont måste) höft och knä måste bli bra!!! Inte skönt att ha ett "löparknä"





Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis! Vilken prestation! Du måste ha ett riktigt "Jävlaranamma". Kram Lena

Svar: Tack, jag är nöjd. jag har nog väldigt mycke jävlaranamma ;) envishet och vilja kommer man långt på ;) kram
missthure.blogg.se

2013-09-30 @ 08:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0