Fotbollsavslutning...

Den här helgen har jag umgåtts med fotbollslaget! Vi har skrattat, busat och haft det lyxigt!

I lördags 8:00 samlades vi vid Olympos för att sedan ta oss mot Söderköping där det väntades lite äventyr. = vildmarkskampen.

Vi delades in i två lag. 11personer i varje lag så starta vi med 3omgångar paintball. Jag va livrädd. Jag trodde att skotten skulle göra jätte ont att få på sig. Men det visade sig att det inte alls gjorde så ont. :) Det va ju faktiskt riktigt roligt att springa runt där i skogen och skjuta lite på varandra ;) vårt lag förlorade dock 3-1 

Där efter blev det fyrhjulings tävling. 3åkare i varje lopp 5varv på banan. Shit va roligt det va. Jag hade vela åka fler varv. Jag vann min omgång och plocka in 7poäng till laget. :) känns bra. Självförtroende boost. ;)
Vårt lag förlorade dock även denna tävling..

Vi fortsatte vidare till höghöjdsbanan. Där man fick vissa poäng om man klara vissa svårighetsgrader. (Tex: om man inte höll i sig i repet om man gick över en planka fick man 5poäng, och tog man stigbyglarna istället för att ta en lättare väg så fick man 5poäng) jag är jätte höjdrädd. Så viste att jag skulle inte klara att ta 5poöng på att inte hålla i mig. Så va ju tvungen att ta stigbyglarna så fixa jag en 5poängare iallafall. Vilket va sjuuuukt jobbigt. (Har grym träningsvärk i armarna idag.) skakis i benen, andfådd kämpa man och slet i dessa rep. Men det va ändå roligt. Skönt när man kom ner på marken :) 
Denna gren kammade vårt lag hem mest poäng och vann alla fall en gren ;)

Vi avslutade med ko-fotboll. Måste säga att det va roligare att titta på än att spela. Så sjukt dum man såg ut. Sparkar i luften, såg ut som yra höns. Man knuffa på sin egen spelare. Man såg bara från två små hål i näsan på kohuvet.. Även där förlora vi 3-2. Men oj så roligt vi hade!!! 

När vildmarkskampen va över, picknicken uppäten åkte vi till Kolmården och vildmarkshotellet. Spa, god mat, gott i glasen. En riktigt rolig och trevlig kväll. Riktigt bra arrangerat!

Kan säga att man somna väldigt fort när man väl fick gå och sova.

Hotellfrukosten smakade riktigt bra. Vi skulle ha gått in i parken och titta på lite djur efter frukosten va tanken men när vi fick höra att delfinariet och linbanan va stängt så va det inte så roligt, så vi åkte hem skapligt istället! 

En bra trevlig helg med valla IF damlag. 
Fick diplom för årets duracell.. ;p

Det här är nog första gången jag inte tagit några bilder. Då mobilen låg kvar i bilen. Men fick fram två + diplomet ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0