Kattmat..

Typiskt, kattmaten håller på att ta slut. 
Plånboken inte så fet. Kräsen katt får "lyxig mat". (Det jag alla fall tror är bra mat.)
En säck Royal canin kostar kanske runt 450kr. kan det va 4-5kg kanske och räcker ca1,5månad. ??

Men den här gången fick han ingen lyx mat. åkte till Ica. Läste nog på varenda förpackning jag hitta för att se vilken mat som skulle passa min kräsna katt bäst. Så kom det fram en Man. Så peka han på eldorados kattmat och så sa han "Den där maten är billigast. Den kostar bara 21kr. Jag skiter i om dom inte tycker om den. Blir dom riktigt hungriga så kommer dom fram och äter i alla fall"

Det lät så hemskt. Jag hoppas katterna får mycke kärlek av honom även om dom får äcklig mat. :( 
I samma stund som tanken slog mig. Vad säger att den maten jag ger är så mycke bättre!? Så jag va ju tvungen att hem och googla. Bäst fakta. Test på kattmat. 
Va får man nu ut av detta? Det dyraste är inte alltid bäst. Men man ska heller inte köpa det billigaste...


Kommentarer
Postat av: moster

mina kattpojkar får torrfodret Friskies och kattburkar Pussi och Whiskas och det mår dom bra med. Kram

Svar: Låter bra det kära moster. För det är precis det min kisse får nu :) massor av kramar
missthure.blogg.se

2013-11-10 @ 18:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0