Bara va...

Idag har jag en sån där dag man bara är. Behöver inte bry sig om nånting, behöver inte le och va social. Man som sagt bara är.. En sån där dag man fortfarande inte tagit på sig vanliga kläder utan tassar runt i den fulaste t-shirt man kan hitta och världens skönaste pyjamasbyxor. ;)

En morgon man vaknar tidigt, men sen får lägga sig på soffan och sova lite till..

Ta igen förlorad sömn från veckan. En vecka där förvirringen vart på Max. Speciellt i torsdags. Blev då rädd för mig själv.

Jag vaknade 04:20 av mig själv. Va övertygad om att det va morgon. Tände lampan, va på väg upp. Titta till på klockan igen och insåg att jag fick sova ett tag till. Klockan ringer sen några ggr. 05:35 känner jag att Nej, nu måste jag gå upp. Väl uppe, gör sig i ordning Klockan närmar sig 05:55 och då är det verkligen dax att tassa iväg till jobbet. Börja ju jobba kl 6. 

Kommer in på sjukhuset. Möter 3personer. Hmm.. Konstigt.. Va tidiga dom va.. Tittar bort mot Entrén. (Jätte konstigt), där stod ju jätte mycke folk. Jag brukar aldrig möta nån när jag börjar kl 6 på morgonen. Då brukar det va hel lugnt och tyst när man kommer gåendes i korridoren. Tittar till på en klocka på väggen. 07:00... SJU?? Nej, kan inte stämma. Va ju helg övertygad om att klockan va 6 när jag gick hemifrån. Tog upp mobilen. Mycke riktigt. Klockan va ju sju. Då har jag alltså fått en timmes sovmorgon som jag inte ens har vart medveten om. Panik. Hur förvirrad får man bli? Underbart bra start på dagen.. NOT! 

Så nu har jag bara en dag, rensa huvudet, göra det jag gör bäst, slappa framför tv:n. 

Träna kan jag börja med nästa vecka ;)
Eller efter jul. Eller så kan träning bli det nya nyårslöften. Det löften man ger men som man ändå aldrig håller.., ;P

Usch så lat jag börjar bli.. Inte bra.. 
Men inland får man va lat, äta mycke godis, slappa framför tv:n och bara VA.. Det är så guld värt att ha en egen dag, egen tid. Drömma sig bort.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0