Titthåls op..

Då har jag gjort en artroskopisk operation av knät (titthål)

Jag va på sjukhuset kl:14 då fick jag gå in och byta om på en gång och lägga mig i en säng inne på uppvaket. En syster kom och satte dropp. "titta bort nu, vill inte att du ska svimma innan operation" jag har väldigt bra ådror att sticka i, lite för bra. blev helt blodig på armen. :P

Fick komma in till operations salen. Ca 15:20 Jätte snygg narkossköterska. (Tror man säger sköterska även på en man!?) ;) han hade jätte fint leende med god humor. Jag titta runt i rummet så fick jag syn på en tjej med stort leende "tjenare" -se där en kändis.. narkossköterskan titta bara på oss "känner ni varandra" -jag jobbar ju på sjukhuset. ;) hon skratta. "Det är ju hon som står och är så kaxig i cafeterian." (haha, är bara kaxig mot dom som är kaxiga mot mig, man har ju vissa favoriter på sjukhuset som man kan munhuggas lite med) ;)

Alla va jätte trevliga. Man blev verkligen omhändertagen, väldigt bra bemötande. Jag minns att jag skulle få räkna till 10. (Jätte många som säger att man inte hinner räkna.) men jag va jätte glad och sa "jag hann ju räkna till tio." Alla bara log och där slockna jag.

Vakna upp 16:20 helt suddig och groggy, första jag säger är "hitta ni något" sen somna jag igen. Vaknar upp av ett plingande. Helt plötsligt hade jag 3personer runt mig. Då hade jag nästan ingen puls. Låg på typ 38 och blodtryck på 103/57 "hur mår du, mår du bra, varför står det 38. Brukar du ha låg puls, jätte lång blodtryck" pulsen har jag ingen aning om, blodtrycket vet jag att jag har väldigt lågt. Fick lite extra syrgas så sprang dom och titta till mig lite då och då. Va nog väldigt blek. Dom hävde i mig massor av saft :p Den där maskinen plinga några ggr. Tror dom tröttna på plingandet så dom satte tillslut mätaren på tummen :p fick lite mer piller och Alvedon i dropp. (Hög på värktabletter).

Pappa kom in 17:45 fick åka från sjukhuset 18:15. Men va knappt att dom ville släppa iväg mig. Men jag orka inte ligga kvar där. Jag mådde ju bra.. va som en liten skön fylla :p

Blev lite ompysslad av pappa där på kvällen. Det ända jag tänkte på va mat. Fick ju en macka och nyponsoppa på uppvaket. Men det blev man ju inte mätt på. "Pappa, jag vill ha en fet pizza eller mc-donalds" det blev en Big Mac meny. Kanske inte det smartaste när man vart utan mat nästan ett dygn. Men gu så gott det va ;)

Finaste vännen kom och hämta mig när hon sluta jobba. Så jag sov hos Hanna inatt.

Nu under dagen har jag blivit ompysslad av Mamma som vart här en stund. Mitt hår va svinto efter medlet man va tvungen att tvätta med. Så fick stå med huvudet i slasken medans mamma tvätta håret åt mig ;) nu känner jag mig lite fräschare :) jordgubbar, bulle, juice, godis och yoghurt fick jag av mamma. :) mysig em.

Massor som ringt och skickat massor av Goa sms. Vilka fina omtänksamma vänner jag har!

Men när det gäller knät så känner jag att jag ändå är tillbaka på noll. Dom hitta inget fel i knät. Minisken såg bra ut, korsbandet såg bra ut. Dom kunde inte se nått synligt fel under op. Läkaren ringde mig nu på morgonen. Kan va så att smärtan kommer från utsidan av ledbandet. Men han tror att jag har ett "löparknä" men att jag gått med det på tok för länge därför jag fått sånt besvär med knät. Att problemet sitter i höften. (Va ju det min sjukgymnast sa från början)

Nu vill jag bara att allt ska bli bra igen. Det va en som sa att "det är inte alltid man hittar nått, ibland kan det räcka med att man bara går in i knät, lättar lite så blir det bra. Få hoppas på den. :)


Kommentarer
Postat av: moster

jag vet hur det är att vakna upp ur en op. man mår inget vidare. stackars lilla du, vi får tala mer om det på måndag när ni kommer hit. försök att vila nu och gosa med katten.

Svar: Tack, jag har vilat massor!! ;)
missthure.blogg.se

2013-06-19 @ 22:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0