Känner mig duktig..

Natten va galet kall. Vaknade vid 3-4 nån gång av att jag took frös. Jag ville bara krypa närmare hanna och säga " snälla värm mig" men hon såg ut att sova så gott. Hade ju inte hjärta att väcka henne. Jag hade såå galet ont i kroppen på morgonen sen Stel över allt. Men Måste säga att vi är galet duktiga. Men nu känns det ju ordentligt i kroppen vill jag lova. Idag va det tungt. Känns som hela dagen har bestått av uppförsbackar. Men vi har haft sol idag. Det känns i ansiktet och på vänster ben :p första 5milen va underbart sköna. En liten väg. Massor av söta bondgårdar. Kossor i hagen. Doften av koblajja. Jag verkligen trivs när man är ute på landet. På vischan nån stans. När jag satt där på cykeln kom jag och tänka på när jag va liten, när man åkte ner till Västergötland till Anders och Ninni. Och man fick följa med Anders ut i ladugården. Så skulle man gå till kalvarna. Och så stoppa man alltid in handen så dom sög tag i den. Och kor har ju så äcklig tunga och sen när man tog ur handen från denne kalvs mun ser man slemmet mellan fingrarna.. Ja, det va tider de. Sen va man ju alltid tvungen att ropa på Anders när man skulle där ifrån. Självklart va kalvarna längst in i hörnet och det va ju jätte läskigt att springa bakom bakarna på kossorna.. Hihi.. Jag kan säga att under våra idag ca 12 mil hinner man tänka en hel del. ;) vi befinner oss nu i Järvsö. Har samanlagt cyklat 42,5mil nu. Va så roligt när vi cykla så ropade jag till Hanna stolt och as glad "Hanna Lundsted vet du. Vi har nu cyklat 37mil" och svaret kom verkligen från hjärtat. "Dä känns" på hennes Goa halv norrländska. :) jag har det bra med min kära vän. För övrigt ljuger skyltarna. Vi trampa och trampa och hitta en skylt Bollnäs 12km och nästa skylt står det Bollnäs 14km. Det va verkligen som ett slag i ansiktet "ni har trampat för dåligt, vi lägger på 2km" usch va tungt det blev. Det ända jag ser framför mina ögon är MAT. Nu skulle dröja ännu längre. 2hamburge meal har vi tryckt i oss idag. Ett på fm och ett på em. Jag åt till och med Hannas rester. Jag måste ha nån mask i magen. Men åh andra sidan. Så mycke vi rör på oss, inte konstigt man blir hungrig. Nu ska vi äntligen få sova. Ska bli skönt men känns som det åter igen blir en kall natt. Burr

Kommentarer
Postat av: Anna och Malte

42,5 mil!!!! Ni är fantastiska! Nästa år måste ni cykla Vätternrundan. 30 mil blir ingenting för er! Vilka fina bilder ni har tagit.

Kram från Anna och Malte

Svar: Tusen tack, men vet inte om jag vill cykla hela Vättern rundan :pRoligt att få lite inlägg från dig. :)
missthure.blogg.se

2012-06-28 @ 22:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0