3,5mil grusväg

Idag kan man säga att vi åkt "off road"
Vi lämnade Bergefors vid 11 tiden. Och tänkte då göra ett stopp i viksjö för att peta i oss lite mat. (trodde vi ja) det va en liten spöklik håla med en igenbommad livsmedelsaffär. Vi hade som tur va varsin kexchoklad, bulle och lite godis. Det hade precis slutat regna. Så vi satte oss där på en trapp. 3hurtiga damer kom vandrandes. Och självklart frågar jag ju då vart närmaste matstätte finns. Närmast va ju då Kramfors dit vårt mål för dagen va. Närmaste vägen va över skogen. 3,5mil grusvägen. Annars skulle vi få ta oss till Sollefteå som va 7mil. Det va inget att fundera över. Det blir grusvägen! Även om de va jobbigt så va de en otroligt fin väg. Men dom missa att säga att man skulle över ett berg. Ja va så galet hungrig när vi kom fram till Kramfors. Vi tog första pizzerian vi hitta. Jag smällde i mig en hel pizza  + nästan alla kanter på Hannas pizza. (jag hade ju vart utan mat i nästan 8mil, klart jag va hungrig hehe) vi har idag cyklat 7,7 är nu uppe i 62,4mil. Och det känns. Mitt knä börjar ge vika. Är som knivar skär in. Och Hanna börjar få ont i sitt opererade knä. Men än ska jag icke ge upp.  Har jag klarat så här långt så ska jag allt klara hela vägen. Men nu känns det att man är i Norrland. Nu trampar man från ena berget till det andra. Just nu känns det som vi befinner oss i en dal mellan två berg. Så morgondagen skall bergen bemästras. Dom pratar för övrigt väldigt roligt här uppe. Campingen har en uppvärmd pool och den va vi ju tvungna att hoppa i. Den känndes kall men va tydligen 24grader. Det är 14 i luften. :p när vi badat klart gick vi och duscha och basta. Riktigt skönt. Och precis när vi ska gå kommer det in en liten tös och efter kommer lillebrodern in på damernas och ropar "du kan duscha med VI, pappa sa dä" vi? Ja trodde man sa oss. Hehe.. Vi har även denna natt tagit en stuga. Det regna ju massor idag och vet inte hur vädret blir i morgon. Men just nu är det soligt :) men ändå skönt att få ligga i en säng. Vi fick först en jätte mysig timmer stuga men lyset fungera inte. Så fick byta stuga. Men nu fick vi en mycke större, så det gjorde ju inte oss nånting :) nu ska vi spela lite kort. Jag ska spöa Hanna i plump. Sen dax för att sussa.Dagarna går otroligt fort. Bara springer iväg. Min kära moster ringde mig förut idag. Jag blev så glad. Alltid lika trevligt när det plingar i luren. :) när vi cykla på grusvägen förut idag sa Hanna "man kan verkligen säga att din tatuering på ryggen stämmer in på detta äventyr" så sant! "det går inte att beskriva, måste upplevas"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0