Vindeln dag 2.

Idag fick jag sovmorgon. Jag fick verkligen sova hur länge jag ville. Så vaknar jag kl 8. Inte okej. Men så kan det va ibland. Vi åt lite frukost, sen for vi iväg och drack lite fm kaffe med Hannas farmor och farfar. Dom satt och berätta gamla historier om saker det vart med om. Sånt gillar jag. Då är jag fast. Kan sitta i timmar och bara lyssna. :) när berättelserna va slut och kaffet uppdrucket bar det iväg på en rundtur i trakten. Vi börja med en skidbacken "buberget" där Hanna lärde sig åka skidor. Där efter till café mjölnaren. Som Hanna jobba på för 10år sen. Vi passa även på att fika lite. Sen gick vi ner och titta på vindelälven och va även inne och titta på "konst i kvarn" massor av konstnärer som ställer ut sina tavlor. (jag är nog inte så konstnärlig av mig, men vissa tavlor va ju riktigt fina) Efter det åkte vi iväg till abbortjärn en badplats. Sen ner på byn för att fixa med våra cyklar. Hur vi ska kunna frakta hem dom. En jätte snäll cykelhandlare hjälpte oss med att skruva isär cyklarna och packa ner dom i kartonger så att vi nu kan frakta hem dom via "bussgods." jag tror det blir bra. Då skulle vi få hem dom till k-Holm. Sen har vi sån tur att kompisens morbror befinner sig här i vindeln. Så han kommer att ta med våran packning hem (det vi inte behöver. Sovsäck, liggunderlag mm) när allt med cyklar och rundtur va klar åkte vi till resturang svanen och åt tillsammans med Hannas farfar och farmor. Mycket trevligt och gott. Rödspätta, potatis och remuladsås. Nu sitter jag och Hanna framför tv:n. Njutit av en kall öl. Spöat Hanna i plump och bara är. Det här är semester :) En mycket bra dag.

Kommentarer
Postat av: Sara

Va mysigt ni verkar ha! Njut av eran semester! : ) bra att det ordna sig med cyklarna så ni slipper trampa hem också ; )
Puss och kram

Svar: Du, det har vi.. Och jag njuter.. :)
missthure.blogg.se

2012-07-05 @ 07:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0