God Gärning...

Inatt hämta jag Hanna Lu i Viala.
När jag åkte från stan såg jag en liten pojke liggandes på trotoarkanten
vid industriområdet. Han hade nog ramlat på cykeln.
såg inte så skönt ut, och va gör man när man sitter själv i en bil
mitt i natten och ser en ligga på marken?
Jag Tuta lite på honom, veva ner rutan och roppa och fråga hur de va.
Han gnugga sig då i ansiktet, reste upp sig lite. så jag såg att han levde iaf.
Så jag åkte där ifrån. men känndes inte bra. 
men Jag våga inte riktigt kliva ur bilen där..
kännde mig lite för feg..

Men när vi sen kom in till stan sa jag till Hanna att:
vi måste kolla om han ligger kvar.
Kändes ju verkligen inte bra att åka ifrån honom.
Och de hände? Han ligger ju kvar!
så den här gången kliver vi ur bilen och skakar lite på honom.
Men han va ju inte så kontaktbar. Får inte mycke liv i den grabben.
Druckit något för mycke.. Men Så kommer de en bil till som stannar.
så kliver 3Grabbar ut och fråga va som hänt. 
tur var ju då att den ena killen gick i samma klass som han som låg på marken.

Måste säga att jag tycker synd om föräldrarna som fick ett samtal av En klasskamrat.
att sonen druckit för mycke och nu ligger på marken.
och sedan får prata med polisen 02:15.. och där efter höra att dom får hämta
sin nedkräkta son mitt i natten.

Känner att vi nu alla fall gjorde en god gärning.
Guldstjärna Till mig, Lu och dom 3 grabbarna .. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0