Inget förgivet..

Man blir visare och klokare med tiden.. med åren..
Ja, mycke saker händer. Några kan man göra nånting åt.
Men vissa saker får man snällt stå brevid och bara se eller höra på.
man kan va väldigt Maktlös i vissa situationer/ stunder.

Men nånting jag nu har lärt mig är att man inte ska ta nått förgivet.
Att livet är för kort för att kasta bort.
Att man ska ta vara på de man har runt omkring sig.

Ibland kan de va komplicerat, ibland kan de va krävande.
men det kan också va väldigt lätt...
Ibland kan de krävas så lite för att man ska växa och föra nått gott med sig.

När dagarna känns mörka och kalla kan de bara behövas ett litet ord.
Ett uppmuntrande ord som värmer såå sjukt gott i detta hötsruskväder.

Jag är nog duktig på att skriva va jag känner och tycker.
Men är nog på took för dålig för att faktiskt säga de.
Ibland kan man nog behöva säga så folk också får höra.
inte bara läsa sig till de..

Alla har vi dagar man bara vill glömma,
sova bort, eller bara gräva ner sig för ett tag.
Kan behövas ibland för att samla ny energi och kraft.
för att sedan kunna stråla som solen igen.. ;)
skratta, skoja och le.

visa ord på vägen, sug in för det är så sant!

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du!

alla har vi unika sidor.
Man säger att man blir som man umgås.
Men finns alltid bara ett orginal av en själv!
Det är de man ska ta vara på!
Helt enkelt va sig själv, då man kommer längst!

Förstår inte att jag blivit så vis och klok den senaste tiden ;)

ju mer man är med om. ju mer lär man sig,

Man ska ta tillvara på de man har innan de är försent!
jag tror att de som gör ont alltid för nått gott med sig!


Kommentarer
Postat av: mallan

Så sant det du skriver. <3<3



Puss o kram till min fina vän<3

2011-09-20 @ 23:01:18
Postat av: Lu

En fint inlägg och tänkvärda ord vännen!!



Kramen

2011-09-21 @ 08:58:30
Postat av: Gunnar

<3

2011-09-21 @ 23:21:58
URL: http://gunnsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0