Grekland - Rhodos - Mythos..

Home sweet home... <3
Då har jag nu kommit hem från en underbar
 semestervecka i Rhodos. jag överlevde.
måste säga att de är grymt skönt att nu va hemma..
Säger varje gång till mig själv när jag sätter mig i ett plan
"varför utsätter jag mig själv för detta"
Jag är jätte flyg rädd..
Men det är ju underbart när man väl kommer fram ;)

Jag och Sara tog tåget upp till Arlanda i söndags den 24e.
Planet lyfte runt 22? va nere nån gång mitt i natten..

Vi bodde på Mythos betch resort.
Hotellet öppnade den 17e April.
Så allt va ju verkligen jätte fint.
mycke som dom inte va färdiga med än.
Man kan nog säga att de är ett drömställe för barnfamiljer.
Men är man ute efter mer fest och uteliv kanske inte de är så passande?
Men jag kan ändå rekomendera alla att åka dit!!

Att åka i april månad är kanske inte jätte lyckat.
 Inte så jätte varmt då.
Men jag och sara fick ett kanonerbjudande
 som vi inte ville tacka nej till.
Fick resan för halva priset.
så även att de regna nån dag och inte va så jätte varmt,
så va de ändå en lyckad resa.
Riktigt roligt att få åka iväg med syster min. <3

Bjuder på lite bilder från vår resa! =)
Här är vi på planet ner..


Utsikten från hotellrummet..




vi bodde på vänstra sidan.. 
på baksidan där hade vi tennis, basket och fotbollsplanern.
och ett fläktrum som surra hela dagarna/nätterna. men blev en vanesak..

sängen.. vi frös på nätterna så vi hitta nått madrassliknande :p


Jag har aldrig spelat tennis. Självklart va vi ju tvugna att spela.
Gav sara en fin match.. båda är lika dåliga förlorare.
sara fick träningsvärk i vaderna.. haha.. otränad!? *ler*





Jag lyckades ju då bränna mig lite fint..
En bild från andra soldagen..
Sved lite fint på halsen :p



På onsdagen va de inte riktigt solväder. Det börja regna.
Men regna lite lätt bara. så vi skulle då ta bussen in till Rhodos town.
Lite lätt? Vänta på bussen i spöregn i 25min. Va dyngsur när jag klev på..
Bitter? Absolut inte..
sara: "nu står jag här bara för att.."
en efter en gick tillbaka till hotellet. av 20 personer
va vi nog bara 6st kvar som åkte in..




Men va hände? Inne i storstaden kom solen 
så sakta men säkert börja vi torka.
gick runt i "gamla staden" (nån borg)









Kreps med nutella och banan.. sjukt gott.. veckans godaste tror jag..
Smaka sjukt bra efter en dags shoppande =)


Ute på en promenad..






Mycke bilder på mig och sara är de :p





Kallt? SVAR: Ja!!




Vi lärde känna ett jätte trevligt par som vi umgicks med dom sista dagarna.
Mattias och Anna-Karin.



Fläskfilen levde jag på typ hela veckan.. as god..






Stavros lärde mig och sara lite Grekiska.

Kalimera - Godmorgon
Kalispera - God Eftermiddag
Kainichta - Sov Gott
Yasou - Hej

En i poolbaren


Sara och Anna-Karin hitta på bus mitt i natten.





Mycke bus blev de..

Igår checka vi ut kl 12. bara de att bussen till flyget gick 00:50.
Blev en låååång dag. Planet gick sen 03:40. va i sverige runt 7.

Det kom en hund och la sig på mina fötter bara sådär. tror den gilla mig =)
vill också ha hund..
Anna-Karin klappa också på den..


Det här va lite av min resa..
Har typ 200 bilder så sålla rätt fint :p

Min frukost hela veckan bestod av våfflor med nutella.
guuu så gott de va.. mums..
så lite frukt och kaffe så man piggna te lite..
satt klockan hela veckan för att ta oss upp till frukosten..
Inte precis nån sovmorgon. väldigt lite sömn dom senaste dagarna..



Detta har vi roat oss med.. jag vann typ hela tiden ;)



Som sagt grymt skönt att va hemma..
Finns en till som tycker de är skönt att jag är hemma..
Mitt lilla hjärta <3






Kommentarer
Postat av: svintoflickan

Å det ser ju helt underbart ut!!!



superfin bild på er båda två i vitt typ.nice.



kramkram

2011-05-02 @ 22:44:38
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken rolig vecka vi hade tillsammans gumman! : ) Måste vi göra flera gånger!

Älskar dig syster yster!

Kram kram

2011-05-03 @ 21:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0