Min stackars lillebror..

Idag innan jag gick till jobbet läste jag ett inlägg på Facebook
som min kära lilla bror skrivit.
"Sitter i väntrummet på vårdcentralen nu efter att ha blivit brutaliserad på jobbet."

Orolig syster ringer ju givetvis upp sin kära bror och frågar vad som hänt.

Får då en historia om att en man sprungit in på jobbet och viftat och slog till honom.
Lätt lurad som jag är gick jag ju nästan på historien..
men så lättlurad är jag ju inte..

Men de visa sig vara så att min stackars bror då är lite känslig
när de kommer till ämnet blod på sig själv.

"Jo jag skar mig ganska djupt i fingret så gick jag o tvätta av det,
sen när jag kom tillbax till arbetet så känner jag hur blodet försvinner från hövvet,
ber Micke att komma lite lugnt, svimmar och faceplantar.
Så vaknar jag av att Micke typ ropar att någon ska ringa ambulans,
då låg jag typ och skakade. Så nu har jag typ blåmärke över näsan, pannan,
under ögat, sprack läppen och tappat kulan till min septum!
Ser ut som jag har varit i close combat :D"

Ja, det är ju inte första gången min kära storebror får hjälpa lillebrodern när han gjort
illa sitt finger och svimmat :p

Men första gången va nog ja boven i dramat.
Det va när vi alla syskon bodde hemma.. Det va julafton år 1994 kanske?.
Mamma och pappa va inte hemma. vi skulle duscha och göra oss klara
innan dom kom hem. Så när jag duscha klart roppar jag på andreas.
" skynda dig in i duschen, tomten kommer snart."
och han in som ett spjut, kastar av sig kläderna och halkar.
(det va ju blött på golvet) :p
snurrar runt slår i huvudet och skär sig i fingret under badkarskanten.
Så jag får roppa på micke och sara.
Det börja ju då blöda lite Fint på hans lilla finger.
Så micke ska hjälpa honom att spola av de hela.
Då ser man bara hur ungen sakta börjar gunga och sen pang
faller han och slår i huvudet i badkaret (igen.)
Kan säga att de va nog första julen han va riktigt lugn.. :p
För den julen spendera han mycke tid i sin säng :p



Tänkte jag skulle bjuda på en bild.
Men kan tyvärr inte visa er någon nu,
 för det blir bara error.. :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0