Nu tar jag helg...

Känns sjukt skönt att nu slå ner rumpan i soffan och känna:
I MORGON ÄR JAG LEDIG.
Jag behöver inte gå till jobbet och det känns faktiskt SJUKT SKÖNT!

Den här veckan har inte vart så rolig.. En jobbig vecka..
En vecka med blandade känslor..

Men måste säga att jag träffar ju på många sköna människor på mitt jobb..
och dom blir man ju glad av.. ;)

haha, dagens gästspelande på ett annat område får mig att små le.

Tant: "Hej, dig har jag inte sett förut. Är du ny?
jag: - Hehe, nej jag är inte ny. jag har vart här förut.
Tant: Har du vart här förut? konstigt att jag inte känner igen dig då.
Jag: Nej inte så lätt, jag är ju inte här så ofta.
Tant: konstigt. nej jag känner inte igen dig. Har du vart hos oss förut?
jag: Ah, men är ju inte här så ofta. nån gång ibland bara.
Tant: men är du här själv?
jag: Ja, idag är jag själv. men det går bra.
Tant: Men dom kan ju inte släppa iväg dig själv så här på okänt område.
jag: Hehe jo, men det går bra. jag har ju som sagt vart här förut.
Tant: Har du de? Nej jag känner inte igen dig.
men tycker de är konstigt att dom släpper iväg dig själv såhär när de är så stort och annan miljö.
Jag: hehe ja men, det går bra.
och skulle jag glömma eller missa nån ting får den som brukar gå här ta de imorgon. ;)
Tant: ja men de får hon göra.
inte lätt för dig att gå här och inte veta allt va du ska göra.
så oroa dig inte om du glömmer nått. det gör ingenting.. Då vet vi ju varför iså fall..

"oj,oj,oj stackars flicka.."
haha.. roligta är att samma tant frågar varje gång jag är där om jag är "ny"


2min senare kommer nästa tant.

" HEJ VA ROLIGT! (med världens största smile)
Dig har jag inte sett förut, Har vi fått en ny uppe hos oss!?
-haha, nej.. jag har ju vart här förut. men det händer ju inte så ofta.
Tant: Nehe. men roligt ialla fall.. *smile*

haha.. vilken sköning..
-Tack så mycke :)

Men veckans höjdpunkt va nog i måndags.
Efter 2månader komma tillbaka till "mina egna områden."

"Åh, är du tillbaka va roligt!"

"Hej, det va länge sen. är du tillbaka hos oss. va roligt.
Men, får inte du alltid va hos oss?"

"kul att ha dig tillbaka"

De värmer ju gott i hjärtat.
känns ju bra att man är omtyckt nån stans iaf ;)

Roligt för vissa personer räcker de bara att titta på så blir man glad.
och så är de bara att le lite så får man glada leenden tillbaka.. hehe ;)

Idag kom en.. "känns de bra idag?"
Jag fatta ingenting..?
-äh???
"ja nu när du vart här ett tag och städat upp så de blivit fint igen.
måste kännas lättare för dig nu"

haha.. vilken sköning..
jag tror jag gör ett rätt bra intryck och ett bra jobb..
Känns som så iaf.. Det gillas.. ;)

Jag tar nu med mig allt roligt från veckan.. och blickar nu framåt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0