Träningsläger

Har verkligen haft en underbar helg tillsammans med mina lagkamrater.
Vi har ju då vart i Danmark på träningsläger.
En helg med mycket lite sömn och äcklig dansk mat...
Men varför klaga på de!? Jag har haft as roligt!!
En mycket bra helg!!! *me like* <3

Vi startade fredagen den 1a April Kl 02:45.
Jag höll på att försova mig då min klocka ringde 02:20..
Vilken tur att jag har världens bästa pappa som redan hade erbjuditsig att
kom och skjutsade mig till stationen.
han hämta mig 02:30. Så nog fick jag bråttom allt..

Jag sov typ hela bussresan.
Färjan gick från Göteborg kl 09:00






När vi va framme i Danmark var de jätte fint väder.
Första träningspasset va helt underbart.
Det va varmt, solen sken man kunde springa i bara shorts och t-shirt.
och de bästa av allt. Ut och springa på riktigt gräs..
Första riktiga grästräningen är alltid nått speciellt.. Bara älskart..

Kvällen bjöds på lite lek. "Maffia"



Vi va ju inte precis ensamma på stället vi va på..
Danskar och Norrbaggar som festade hela nätterna..
Dom tyckte vi inte om...
Festa till halv 6 när träningsflitiga töser vill sova är inte uppskattat.. grr..

här är mina rums kompisar..

Rum 41: Madde och Olle..

olle på morgonen:
 "hallå har ni inte bäddat sängen. De har faktiskt JAG!"
Madde:
 "Är inte ni kissnödiga på morgonen? ingen av er har vart på toan än"

Hmm.. jag hade de inte lätt.. haha.. närrååå.. jag hade de as bra..
2st riktiga sköningar =)

Lördags morgonen började med frukost och sen 2h träning.
Sen blev de lite lunch och så iväg och spela match.
Vi mötte ett Norskt div 3 lag..
Jag kan dock inte ha vart så närvarande på den matchen.
Jag va as glad för trodde att de bara blev 2-1 till norge.
Det blev vist 4-1 :p












På Kvällen blev de massor av roliga lekarsom Gunnar, Larsson och miss C höll i..
Mycket bra och roligt!! =)






Även denna kvällen avslutades med "Maffia"




Resan hem sen kändes väldigt lång..
Kanske för att jag den här gången höll mig vaken.
Jag roade mig lite på båten genom att knyta ihop lite skosnören :p



Medans andra roade sig med korsord..



Avslutar med att säga att vår buss chaufför borde få dagens ros!
Vilken klippa.. SANDOR äger.
Utan honom hade vi kanske inte fått nån lunch på båten.
Han styrde och ställde med dom..
Han städa upp efter oss på planen. grejja och fixa.
Han gjorde massor för oss ju.

och vägen hem höll bussen på att gå sönder.
Det va rena rama julafton.
Alla lampor som kunde blinka, blinkade nog.
Helt svart i bussen.
 värmen bolmade.. men även det gick ju bra.

Nu är vi hemma igen efter en riktigt bra helg!
Nu är de bara att se till att styra upp en lagfest. ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0