Skador och bekymmer..

Livet är ett mysterium. Så också kroppen. Hur den är upp byggd och hur den fungerar. Hur hjärnan säger en sak men kroppen en annan.

När tån läkt så krånglar knät. Vad kommer här näst?

Va hos sjukgymnasten med mitt knä idag igen. För ca 3veckor sen trodde han att det va ett "löpar knä" att problemet sitter i höften men att man då kan uppleva smärta i knät. Men nu har det bara blivit värre. "Jag får be om ursäkt för min missbedömning, är nu mer inne på att det minisken" så nu får jag vänta på en remiss från ortopeden.

Det är frustrerande. När det bara finns en sak jag är bra på när man står på fotbollsplanen och det är att springa. Och nu tar det bara stopp. Knät låser sig. Jag tar mig inte framåt. Jag går hur bra som helst. Men så fort jag ska till att springa så tar det emot, det hugger till och smärtar. (Så nu får jag ägna mig åt knä övningar, utnyttja mitt gymkort.)

Jag har inte tagit det på allvar. (Dess värre är det nog inte så mycke jag tar på allvar när det gäller mig själv. Jag kör bara på. Gör det ont Eller om jag känner mig låg, Vad som helst.. Jag rycker på axlarna. ingen fara. "Det blir bra" "det är lugnt" Men nu verkar det som jag kommit till en stopp skylt. Ett vägskäl. Jag kan inte gå rakt fram längre. Kan inte ignorera allt.. Måste svänga lite också.. Ta tag i saker och ting..

Min insikt angående knät kom nog mer nu när min kära vän skadat sitt knä efter första seriematchen. Där utgången blev att hon inte kommer spela mer. (En fotbollspelare jag haft som förebild. långt innan jag ens kände henne..) så kanske dax att ta saker och ting lite mer på allvar.. Det viktiga för mig nu är att få veta vad det är, så jag kan göra nått åt det.

Idag fick jag veta att det inte blir nån tjejklassiker för hennes del heller. Hon kommer inte kunna va med och cykla tjejvättern den 8e juni. Nått jag hade hoppats på att få göra tillsammans med min vän. Men man kan inte styra kroppen.

Jag önskar ibland att jag kunde läka andras sår. Att jag kunde bota sjuka. Ta bort smärta, orättvisor och elände... Vill ju att alla runt omkring mig ska ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0