Inte min dag...

Spela fotboll i -5 grader. Tårna blir till is och en stämpling på det.
AJ.. Ännu mer.. AJ.. att klippa bort halva nageln utan bedövning.
"tål du Alvedon.?"
-JA.
"Bra då går du hem och tar en, Eller förresten. Ta två, du kommer nog ha lite ont."

I Lördags spela vi en träningsmatch mot Vingåker på backavallen. Förlora med 3-1. Det va galet kallt. Hade ingen känsel i varken fingrar eller tår. Och så får jag en fin stämpling på det. Har haft ganska ont i min stortå i helgen. Nageln va lite kluven.

Så idag när jag va på jobbet gick jag förbi fotvården och kolla om hon kunde titta lite på min stackars tå. Så vid lunch hade hon en lucka. Hon titta, kände lite. "nä men det här ser ju fint ut" sen trycker hon in nån liten metall grej under nageln "nä men se där" (ut kommer vätska och nån sörja) "jag förstår nu att du haft ont. Du har en liten blåsa under nageln." hon satte på en liten tejp och nån grönt grejs under nageln som ska suga upp bakterier och skit.. Sen va det inget mer med det. Det skulle va så luftigt som möjligt.

Vid fikat sen fråga hon hur det va med tån..? Jag hade fortfarande ont. Tån dunka. Hon bad mig komma tillbaka när jag sluta jobba.. (fortfarande vätska) Det hela slutade med att hon klippte bort halva nageln. (Utan bedövning), "man får skrika när man sitter i den här stolen om man vill" åh, va jag bet ihop. Inte skönt. "Det va värre än va jag trodde från början" Känner det.,.. Det här är verkligen inte min dag.. Ska tillbaka imorgon igen.. Pappa fick skjutsa hem mig. (Och då har jag inte långt). Men jag fick inte på mig skon, och kan knappt gå.. Får inte sparka boll på ett tag.. Typiskt..


Kommentarer
Postat av: Moster

Stackars dej. Jag tycker så synd om dej. Jag vet hur jobbigt det är med värk. Massor med Rosor och kramar till dej från oss två.

Svar: Tack kära du! Massor av kramar till er <3
missthure.blogg.se

2013-03-12 @ 17:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0