Tjejvasan 2013 - vi klara det!!!

Det va bland det värsta jag vart med om. Helt klippslut. När jag såg första skylten 28. -Det finns inte.. 27. -Jag dör, jag är redan trött.

Jag trodde att vi skulle följas åt. Men tappa bort Josefin och Hanna redan i starten. Såg ryggen på Josefin. Men om Hanna va framför eller bakom hade jag ingen aning om. Jag kom ikapp Josefin efter 6km. Valla stopp. Men sen försvann hon lika fort. Inte en suck att hinna med..

Vi hade underbart bra glid. Men vädret gjorde att det va svår vallat med fäste. Det va galet bakhalt. Spela ingen roll om man kladda på nått..

Vi starta 11:45. När vi vandra till bussen gick den första i mål.

Spåren va dåliga, på vissa ställen fanns det inget spår. Isiga spår, slaskigt utanför spåren och som sagt väldigt bakhalt. Folk plogar sönder spåren.
Många som ramlade. Själv trampa jag på min egen stav i en uppförsbacke så jag körde ner knät i marken. Det va väl den "vurpan" jag stod för.

Jag kände att jag ville gå och dö en stund. Hela min kropp skrek av smärta. "varför utsätter du dig för det här" det va ju inte ens roligt. Efter 1,5mil kände jag att jag ville ge upp. Jag va så trött. När det va 3km kvar fick jag nån energi men sista kilometern. Jag trodde inte jag skulle kunna ta mig i mål. Jag hade sån kramp i benen. Nacke, rygg och Armar värkte. Skavsår på höger häl. Och en ond storto (hur jag nu lyckades med de?) Det va en pina. Blev inte nån graciös målgång precis..

Josefin gick in på 03:19:36
Hanna (jag) gick in på 03:48:41
Hanna Lu gick in på 04:36:56

Vi är väldigt nöjda att ha genomfört det hela. Men vet just nu inte om jag vill göra det igen. Längdskidor är nog inget för mig. :p

Galet, 3mil på skidor känns jobbigare än att cykla 82,8mil på cykel. :p

Cyklar nog hellre upp till Norrland igen ;)

Nu har vi utfört 1 av 4 på vår tjejklassiker. Nästa Vättern rundan. Den ser jag mer fram emot :)


Kommentarer
Postat av: Lena

Ni är ju jätteduktiga!! Dessutom var ni ju sjuka innan.. Grattis till er toppenprestation! Kram Lena

Svar: Åh tack Lena! Det va bland de jobbigaste jag gjort. men va nog förr jag va sjuk redan innan. så är nu sjukt nöjd över min prestation. Kram på dig
missthure.blogg.se

2013-02-24 @ 20:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0