Skyller på skorna..

Omplåstrad på Vårdcentralen idag. Jag skyller på mina gamla fotbollsskor. Därför va jag idag iväg med Pappa och köpte nya fotbollsskor. Nu rackarns får tån läka fort. :)

Jag knalla iväg innan lunch och frågade snällt i luckan på Vc om man kunde få en tid. (Ibland känns det skönt att man är igenkänd) Hon ringde ett samtal sen bad hon mig komma tillbaka efter lunchen.

Väl på plats va det en snäll undersköterska som hjälpte mig att plåstra om mig galet äckliga tå. Hon tittade på mig när jag satt där på britsen "du får lägga dig ner" -åh tack, får jag.. förmodligen såg jag nog rätt blek ut :p

När allt va klart knacka det på dörren, in kommer en sjuksköterska "hej hur går det för er, gick det bra?" Undersköterskan svara "nu är vi färdiga, har lagtom en stortå" sjuksköterskan tittade på mig, log och sa "men vist var de väl värt det, ni vann ju. För vist spelar du i valla" :)

Hehe, vilken sköning. Vilken koll hon hade. Ingen aning om vem det var :p

Jag har nog inte hört nån idag som tycker jag ska fortsätta spela, mer än den där sjuksköterskan.. Klart det va värt det, spela 45min i andra halvlek med ett smärtande knä och en paj tånagel. (Jag är ju inte ensam om att skada mig, nog många som kände krämpor efter matchen) Man är så inne i matchen att man inte vill känner smärta.. Man bara kör på.. Lyckan tar över då man känner. Vi kommer att vinna. Jag känner lycka över att spela i det här laget. Ett skönt gäng. Är nöjd över att spela back att få rensa undan bollarna. Lycka när man känner att "det går bra nu" det är fokus 90min, så får man ta smällen sen när man går av plan. Jag gläds över att glädjen i laget är tillbaka. Det är roligt att sparka boll. Även om kroppen mer säger ifrån. I mitt huvud är jag fortfarande 12-15år, då jag va som bäst. Men kroppen närmar sig 30. :p Än ger jag inte upp!!!

Nu kommer jag ha super snabba skor ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0