År 2020

Jag tror vi alla kan va överens om att år 2020 har vart ett riktigt skit år. En pandemi, fylld av restriktioner, inget är som det brukar. Hålla avstånd, kan inte umgås med vem som helst. Svårt att träffa nära och kära. Mycket ensamhet.

Jag ska här försöka plocka fram guldkornen av året. Kommer gå ganska fort.

Jag tänker att jag börjar med slutet av 2020 
För årets höjdpunkt är nog ändå att året slutar väldigt gott, då ett nytt liv sattes till världen.

En liten Sigge. 55lång 3890kg kärlek ❤️
Min bästa vän, superwomen ❤️
(null)

Jag fick min lillebror som Granne.
Flytta in i somras i våra barndomsvänners hus. Dom har fått så fint. Han har vart så duktig i all renovering.

(null)

Jag fick min efterlängtade fjällvandring.
En tripp upp till Härjedalen. Besöka platser som min mormor och morfar alltid prata om. Mässlingen, Funesdalen, kläppen, helags, Flatruet. Mm...

Lisa för själen. 
Den resan gjorde mig gott.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Jag införskaffa två nya "leksaker"
Ingen av som fungera riktigt som dom ska. En redan såld den andra är på "spa" 😂🙈
(null)

Kungligt besök på jobbet. Jag är inte så "kändis kåt" men får erkänna att det va nått speciellt att få träffa på Viktoria och Daniel. Så jordnära och mänskliga. Dom verka väldigt rara båda två. Väldigt fint av dom att åka rund sådär. Uppmärksamma vården.

(null)

Sist men inte minst är jag så klart tacksam över hela min familj som ställt upp och funnits vid min sida under en tuff period.

Syster och våra promenader tillsammans
(null)

(null)

Mamma som tagit hand om Bonzo nästan varje dag när jag jobbat. Skämt bort mig med att få mat serverad efter jobbet och alla matlådor. ❤️ handla åt mig när jag låg sjuk.

(null)

Pappa som hjälpt mig bygga ny trapp och hjälpt mig såga ner träd och buskar.

(null)

(null)

(null)

Blickar jag tillbaka på 2020 så kommer jag så klart först att tänka på året start. 17e Mars, När jag insjukna i covid 19. Då sviterna än idag sitter kvar. Då orken fortfarande tryter. Minsta lilla förkylning är de tungt att andas. Då det genast sätter sig på lungorna.

Högt tryck på jobbet, där alla instanser sliter. Blir lite som ett uppvaknande. Men jag behöver hylla vården och all service personal för all insats. I mina ögon hjältar. 

Men än är det inte över. Jag tror att även 2021 kommer va ett år fyllt av restriktioner. Även om man nu fått fram vaccin har vi lång väg kvar innan allt är som "vanligt" igen. 

Hej då 2020
Hej 2021... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0