Jag har allt..

Mitt började 18e mars. Vaknade med smått ont i halsen och dundrande huvudvärk. Gick till jobbet. Kände mig lite småkonstig i kroppen. Men klart har man huvudvärk så är man ju inte jätte alert. 

Åker och ska hämta Bonzo hos mamma och jag vet att jag stannar utanför dörren. Säger till mamma att "jag kommer inte in idag, mår lite småkonstigt" 

Kommer hem, nån timme senare har jag 38graders feber. Två dagar senare börja jag få svårt att andas. Tryck över bröstet. Andnöd. Konstant täppt i näsan. Tur att det finns nässpray. Samma veva som jag börja få svårt att andas tappa jag även mitt luktsinne och smak. Så har inte vågat elda i kaminen för är rädd att jag inte då känner lukten av rök ifall det skulle börja brinna. 

Har värk i mina leder. Lite hosta. Är till och från dålig i magen. Nyser, näsan rinner.

Är också konstant trött, trött i kroppen. Sover en hel del mitt på dagen.

Igår kände jag att nu har det vänt. Nu börjar jag bli bra. Idag va en helt annan känsla. Mötte grannen. Bonzo börja dra i kopplet så hade jämt göra att hålla i honom. Blev helt kallsvettig och andfådd. Börja sticka i armar och ben så svartna det för ögonen. Efter det har jag mått halvkontrings hela dagen. 

Men nu hoppas jag på en vändning. 48h symptom fri så jag snart kan börja jobba igen.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0