Magisk kväll

Vilken kväll, att få tillbringa kvällen med mina 3 favoriter. God mat, ett glas rött, surr och goa skratt. Bara här när man får fara iväg på äventyr. Då mår jag gott. Men detta va ju bara början. 

(null)

(null)

(null)


Efter mysigt restaurangbesök for vi vidare på en fantastiskt show med Mia Skäringer. 
Alltså hon är ju grym. En blandning av humor och allvar, många goa skratt men också många tankeställare. Man får sig verkligen en funderare. Och frågan man ställer till sig själv är "vad kan jag göra" ?

En femenistisk kamp till rättvisa och en mansdominerad maktkamp. Övergrepp, våld, sexism, ja listan kan nog bli lång av uttalande. Men att en kvinna kan stå på sen och blotta sig totalt och hänga ut så många kända namn och stå för sina åsikter. Att blanda in humor i allvaret som fångar varenda en som sitter inne på Saab arena i Linköping den här kvällen. Jag tror inte någon gick oberörd där ifrån. 

Och hennes sång. Hon sjunger ju även jätte fint, gåshud, 

Helt klart en se värd och gripande show. 

Riktigt nöjd med kvällen, fler sånna här kvällar tack. Men like, 💕

No more fucks to give! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0