Fina skilla

När allt förändras över en natt.

Igår när jag kom hem va allt som vanligt. Skilla låg i mitt knä hela kvällen. Sen när jag skulle lägga mig följde hon med upp i vanlig ordning och la sig hos mig i sängen. 

Men Jag hade inte räknat med va att en morgon som denna behöva ringa och be mamma komma och gå ut med Bonzo för att jag själv va tvungen att ta Skilla till veterinären. 

När jag kom upp på morgonen låg hon och skrek nedanför trappen, dreglade, bajsat utanför kattlådan, kunde inte stödja på benen. Hon försökte gå, men när hon inte kunde fick panik, vingla iväg och försökte gömma sig. Fick tag på henne, panik slagen, rev mig på armen för att försöka fly. försökte lugna henne. Det fradgades ur munnen på henne av saliv. Men när jag lyfte upp henne i famnen lugna hon sig.

Ringde på en gång Katrineholms veterinärer. "Låter som hon tuggat på nån växt, hon kanske blivit förgiftad men vi har fullt så kan inte ta  emot henne". Dom bad mig istället åka till Kumla eller ringde till Vingåker.

Kumla är ju en bra bit att åka så jag ringde veterinärerna i Vingåker. Dom hade också fullbokat men tog det som akut fall så dom bad mig komma på en gång.

Dom tog in henne på en gång, skulle ge henne nått antibiotika och dropp och bad mig komma tillbaka och hämta henne kl 16.

Nu ligger hon här hemma på min mage, läget är oförändrat. Dom hittar inget fel mer än att hon är halvsida förlamad, hon kan inte stödja varken framben eller bakben på vänster sida. Men vad det beror på vet dom inte. Hon reagerar som hon ska på ögonen, hittat inget i munnen, inga skelett skador. Nått nevrologiskt. Men frågan är vad som hänt och vad som orsakat det hela?

Ska ringa tillbaka imorgon igen. Och dom hoppas på att provsvaren kommer till lunch imorgon. Men hur utgången blir för min lilla bebis vet vi inte än. Men ser just nu inte ljust ut. 😢Det skär i hjärtat att se henne så här. 😢

Tog och skulle sätta henne på kattlådan, tänkte att hon kanske va kissnödig. Men hon föll bara ihop. Kan inte stödja på benen. 

2018 va ett skit år. Känner att 2019 har verkligen inte startat bra. 

Hur utgången blir är inte klart, men det ser inte ljust ut. 😭 Nu hoppas jag på ett mirakel. Nått som kan rädda min fina kisse. 

Hoppas på att provsvaren visar på nått som kan hjälpa henne att bli återställt. Om inte kommer himlen få den finaste katt man kan ha.

Det gör så ont att se henne så här, gör så ont att se henne lida. Min fina kisse. ❤️

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0