Fjällen!!!

Ikväll blev jag glatt överraskad när min lilla kusin ringde. Inte varje dag hon ringer. Så förstod att hon hade mått i kikarn. 

Hon Fråga om jag ville hölja med familjen till fjällen i slutet av Mars. Jaaaa!!! Det vill jag ju. När vi avsluta samtalet ringde jag på en gång min faster.
"Jag vill jätte gärna följa med" 
till svar får jag då:
-även om brorsan flyttar.
"Flyttar? Bror? Va?"
-ja, din pappa flyttar ju då.

Åh nej, är det samma helg. Helt glömt bort.. Men.. Han har ju 3barn till som kan hjälpa honom.. Jag vill ju åka skidor..

Prata senare med pappa i telefon..
Han stället alltid upp och hjälper mig med allt. Får så fruktansvärt dålig samvete nu när jag tänkt följa med till 
Fjällen och då väljer att inte hjälpa honom med flytten.. 

Mitt liv.. Jag jobbar.. Sen går jag hem och lägger mig på soffan. 
Jag vill ju göra nå roligt!!

Frågan är nu..
Ego - inte ego- ego- inte ego.. Fjällen - flytten - fjällen - flytten.. 

Varför ska det va samma helg, beslutsångest, och dåligt samvete!

Lutar dock åt fjällen! Göra det jag själv känner är roligast. Även om samvetet säger. Pucko, hjälp din far!!

Sist jag åkte till fjällen med min faster och farbror och kusinerna var år 2009. Pappa och Andreas va också med då. Det året jag fick min hjärnskakning i skidbacken. 

Men lugn alla läsare. Jag gick emot mig själv. Mitt trotts, mitt anti hjälm. "Våga vägra" även jag blir vuxen, vis och klok. Idag har jag hjälm när jag åker skidor. Lätt värt det. Ont i huvudet konstant i 1,5månad är inte skönt.. Vill inte känna den smärtan igen..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0