Vansbro tjejsim 2013..

Jag klara det! Galet så kallt!!!
16grader var det i vattnet. Kroppen fick sig en rejäl chock!

Strålande sol, man va riktigt svettig och klibbig när det va dax att dra på sig våtdräkten. Det va verkligen en panik känsla att ha den på sig. Kände mig så instängd. Och så mössan på det som klibba fast på huvudet. Hur skulle nu detta gå!? Så sjukt obekväm, och så Friskis och Svettis övningar på det. Nej tack! Kände mig tillräckligt dum, behöver inte bjuda på ännu mer :p

Väl i start kasta jag mig i..kallt, kallt, kallt, burrr.. Men efter 100meter kändes det ändå behagligt. (Då va väl kroppen så bortdomnad) Det va väldigt trångt i starten så jag satsa på ett ytterspår som jag hade fått tips om att göra för att komma ifrån lite folk för att sedan dra mig inåt och simma efter bryggorna. Men tror det blev så att jag höll mig rätt långt ut hela tiden. Stund tals kändes det väldigt Strömt och motigt. Jag fick mer och mer panik av våtdräkten när jag simma. Så Josefin som jag hade bakom mig fick simma fram och försöka knäppa upp i halsen. Fick inte loss kardborren själv bak i nacken. Efter det lyckades jag sen efter ett tag lossa ännu mer själv. Så då kändes det bättre..

Simningen är väl det som ändå känts lättast. Fick en tid på 26:47. Det är jag ju jätte nöjd med.

Det va ju som sagt galet kallt. Men under simningen kändes det ändå bra. Sen när jag äntligen gick i mål, spagetti benen som tar en upp på land. Då börja jag tok frysa och min blodcirkulation är ju inte och leka med. Den försvann helt ett tag i fingrarna och det gör så ont. Allt blod verka ha stannat i knäna. Som nu är riktigt ömma.

Vi fick för övrigt riktigt god mat där borta. Lax och potatis. Smakade bra.

När vi va på väg till bilen fick vi se att triathlon var i full gång. Så självklart va vi ju tvungna att stanna och heja på Marie som va så galet duktig. Kom vist 10a bland damerna. 2km simning, 9mil cykling och 2,1km löpning. Galet. Allt detta på runt 5h. Hon är såååå duktig det lilla muskelpaketet. Kul att se!!!

När jag och Josefin kom hem hade min kära storebror satt igång grillen. Det smakade riktigt bra. Avsluta med en omgång plump. Micke vann över mig med 3ynka poäng. Typiskt. Han blir så kaxig när han vinner. :p

Har verkligen haft två underbara dagar med nära och kära. Är så nöjd! <3


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag säger det igen.. Du är otrolig!!Ha en skön sommar. Kram Lena

Svar: Tack Lena! Envishet och vilja så klarar man det mesta ;) kram på dig
missthure.blogg.se

2013-07-07 @ 21:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0