Any time..

För vissa personer gör jag verkligen vad som helst, när som helst. Hur dåligt man än mår..

En lite smått panikslagen 3barns mamma med en sjuk katt. Vad gör man? Självklar sätter man sig i bilen och åker dit.

Igår kväll/natt ringde storasyster och frågar lillasyster "vad gör jag"?
När hon skulle släppa ut Tyson för natten upptänkte hon en stor blodig varböld på halsen som sprack. Det lukta riktigt illa. Det bara rann massor av gegga och kissen va jätte hängig. Mådde inte alls bra. Och mannen i huset va inte hemma.

Svärfar tyckte att hon kunde lägga katten i sadelkammaren över natten om hon inte visste vart hon skulle göra av honom. Men där sa mitt katthjärta ifrån.

" Du får Inte släpper ut honom. Ha honom i badrummet där det är varmt och skönt"
- men jag har Ingen kattlåda?
Självklart hade jag en i reserv. Och lite extra sand.

Så va bara att ta på sig Ut, soppa bort snö. Skrapa bilen. Snor halt på vägen mot Vingåker färdades jag i hela 75km/h. 01:15 va jag framme. Stackars liten. Det skär i hjärtat när man ser att ett djur inte mår bra.

Nu har kissen vart hos veterinären fått lite Goa sprutor som ska ges varje dag i 5 dagar. Spolat rent såret. Extra mycke kärlek. Ute katt blir nu inne katt i några dagar..

Ibland blir jag bara så imponerad över min kära syster. Helt klart bäst. Riktigt fin mamma till sina små änglar. Och mycke kärlek till katten. <3 hon är nog en bra hustru också.. hihi ;)

Hon är som en.. En extra mamma, syster och vän. Allt i ett. Älskar dig syster <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är underbar! Världens finaste syster som Alltid ställer upp! Älskar dig såååå mycket och är så glad och tacksam över att jag har dig! Puss och kram gummsan!

Svar: jag Älskar dig! Du betyder så mycke för mig! Kraaaam <3
missthure.blogg.se

2012-12-14 @ 09:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0