Ledig Måndag!! :)

Har haft en underbar ledig dag!

Började med att Hanna Lu kom hit med frukost. 
Grymt gott. macka med kycklingröra från hembagarns. Gott, gott..
Lu va hundvakt, så hon hade med sig Bonnie som inte tycker om Katter.
Men jag va ju helt övertygad om att Lotus skulle springa under soffan så fort dom kom.
för Så fort nån kommer, så springer han under soffan.
Så de gjorde väl inget om hon har med sig en hund hit..?

Men min katt är ju lite som katter ska va..
Han morrar som en hund, han hoppar ner i toaletten, han älskar vatten.
Springer alltid in i duschen när man står där. Ja, ni hör.
Han är ju inte helt normal.
och va gör han. Han vill bara fram till den kattilskna hunden.
Fast bonnie morra åt honom när hon låg i soffan,
så sitter lotus bara nedanför och tittar på henne..

jag vill ju ha en hund nån gång i framtiden.
så efter idag tror jag Lotus kommer gilla de ;)

Jag stod ju då sen lunchen. Men efter som lotus inte ville hålla sig borta.
Ville vi inte riktigt va kvar hemma hos mig.
så jag fick ta med allt och Laga maten hemma Hos HaLu.
Men det gick ju bra de med. ;)

Lagade Biff teriyaki ett receptet som kommer från en jobbarkompis..
Som jag laga med Anna och Mallan nu i helgen.

Ingredienser:
Lövbiff
gul lök
morötter
broccoli
salt
teriyakisås
soja
sambal oelek
grädde
med ris till

Maten blev god men vi snyffta rätt bra. Lite förmycke sambal oelek.
Blev lite för starkt :p

Efter Lunchen åkte vi hem och Fika med Hannas Mor och Bror.
Mycket trevligt.

Fick se en brand i Vingåker.
Stod och Titta i förntret så såg vi eld och massor av rök.
så det brann riktigt bra. Börja brinna i en ladugård.
otäkt med bränder..

Liam opererades idag. Tog bort nån polypi näsan.
Så jag åkte och hämta Alva på dagis.
Fick jordens Bamsekram när jag hämta henne.
Hon är så söt.
Fick mig då en liten promenad.
Gick från dagis och hem till sara och Robert.
Alva va jätte glad. Hon titta och peka på allt när vi gick..
Min lilla sessa =)



Va ju tvungen att hämta min bil sen som stod kvar vid dagis.
så jag och sara tog då fyrhjulingen bort.
As roligt att åka fyrhjuling! *me like*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0