Besök på VC

I fredags fick jag besöka vårdcentralen med min arm. 3 veckor har gått efter min insident där jag klämde armen mellan ett sopkärl och hissdörren. 

Trodde att efter den här tiden att det skulle gå över och bli bättre. Men icke. I fredags när jag skulle ta tag i en vagn högg det till igen och smärtan i armen va åter tillbaka. 

Så fått jag drar till med lillfingret och ringfingret är det en extrem smärta i armen. Och har en viss domning i fingrarna. Värst är ringfingret som även det gör ont.

Jag har du då lyckats krossa en nerv.

Så läkaren sa att det va bara hem äta Ipren.

"Du vill nog inte höra detta, men med en sån smäll och när man slår i nerven så kan det ta ett halvår upp till ett år innan man blir helt smärtfri och innan det läker helt" 

Ett år? Nej fy bubblan. Jag är ju extremt högerhänt. Och det är ju så klart höger arm. Allt jag har i och allt jag gör och när Bonzo rycker i kopplet, det känns. Och när man jobbar och drar alla tunga vagnar. Det känns. Men bara bita ihop. 

Tycker inte om hissdörrar.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0