Glad, nöjd, stolt!!!

Man kan nog säga att livet är som en berg och dalbana. Det går lixom upp och ner. Speciellt yrkesmässigt just nu. Efter att ha haft en riktigt bra känsla vår och sommar blev höst och vinter betydligt mycket tyngre än vad jag väntat och trott. En lång historia som tyvärr inte går att printa ner. Men nått jag har lärt mig dom senaste tre månaderna är att inte ta oförtjänt skit. Utan suga åt mig av dom som faktiskt uppskattar det jag gör/gjort. Jag har alltid haft bra kontakt med våra kunder. Jag har bra relation med många av mina kollegor.  Vilket för mig betyder otroligt mycket. (Man är ju lixom mer på jobbet än va man är hemma) Vilket även är väldigt roligt. Jag känner mig uppskattad av många.. Idag va en sån dag jag fatta vilket bra jobb jag ändå gör och att jag är väldigt omtyckt. En kvinna kommer fram till mig och säger att hon har en sak till mig inne på sitt kontor. Till mig? Vad då? "Vi vill ge dig en present. Vi tycker du är väldigt duktig och städningen har blivit mycket bättre den senaste tiden sen du börja städa här igen, så det här vill vi ge dig" blev alldeles rörd. "Du får bjuda dina kollegor om du vill. Men skålen med godis är till dig" kunde inget annat än att ge henne en stor kram. Det va sån lycka, det va som en smällkaramell av energi och glädje. Mina kollegor gör minst lika bra jobb som mig. Inte skulle väl jag få en present. Men blev så otroligt glad. Det här gör att jag älskar mitt jobb. Att mitt jobb har betydelse. Jag gör nått bra. Det finns dom som inte tål att se framgång brukar kallas avundsjuka. Jag klättrar uppåt på min stege och känner att jag ändå har lyckats, jag kan känna mig så stolt. 

Jag va tillförordnad arbetsledare från maj-oktober. Fanns kollegor som inte tyckte om det. Vilket inte är konstigt. Men jag hade ingen kund som klagade på mig. Alla jag mötte va hjälpsamma, stöttande och peppande. Nått jag bär med mig är att jag gjorde så gott jag kunde. Vist att det kunde bli lite missar här och där av olika orsaker. Men gick alltid att lösa. En lärorik tid på många sätt. Men så länge kunden är nöjd så är jag nöjd. 

Men den här dagen kommer jag minnas länge. All tvivel, allt slit och kämpande ger och får resultat. Jag är stolt. Jag vet att jag gör ett bra jobb. Älskar mina städområden och mina kunder. Tuuuusen tack från en mycket nöjd och glad tjej 

känner sån tacksamhet!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var du verkligen värd! Och du ska känna dig nöjd och ta åt dig för du gör verkligen ett toppen bra jobb!

2016-12-27 @ 22:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0