Min "vakt hund"

Jag drömmer om att få ha en hund. Att katten och min blivande hund kommet älska varandra. hmm? inser nog efter ikväll att jag redan har en "vakthund" och han älskar nog inte nån mer :p

Onsdags mys!
ikväll bjöd jag hem Hanna, cicci och Johan på mat och bubbel. vi kolla ju självklart på Bonde och grey's. Riktigt trevlig kväll. 

Kunde dock inte slappna av ordentligt. Johan och Cicci hade med sig deras hund Billy som är en söt beagle på 8månader. Han har vart här en gång förut och då gick det helt okej. Gick helt okej till en början idag också. Lotus morrar lite, har lite ljud för dig. Fräser, ligger och lurar på Ganska nära avstånd. Men så fort Billy vänder ryggen till så tassar lotus allt närmare. Lotus såg lömsk ut. Såg hela tiden ut som han ville attackera. Han gjorde ett fint utfall men både katt och hund halka till på golvet och fick upp benet emellan så hände inte så mycke.
Hade katten i knät en stund på golvet. Hunden låg på soffan. Han va rädd för katten. Lotus gick tillslut in i sovrummet så jag kände "va skönt, då har han nog gett upp nu" men icke helt plötsligt säger johan "nu kommer lotus och han går nog till attack" helt plötsligt kom en katt farande under bordet, upp mot soffan på hunden. Tror vi alla hoppa till lite. Ingen som va beredd på detta. Ren reflex får jag tag på en kudde och motar tillbaka honom. Han morra och fräste åt mig då också. (En blandras mellan extremt kaxig och rädsla.) Jag trodde nog att Lotus skulle gömma sig. Hålla sig undan. Men icke.. Han skydda sitt hem och sin matte mot "otäcka vovven som va jätte rädd för honom" :p

Just nu går känslan "kommer jag kunna skaffa hund när jag har en katt som Lotus!?"






Kommentarer
Postat av: moster

kära Hanna. Jag tror aldrig att du ka ha hund så länge du har katt. Det var tur att det gick bra. A sa att när han var liten så kom det en bekant med sin hund och en av katterna flög på hunden och klöste ut ögonen på hunden. dom fick avliva hunden. Önskar dej en trevlig 2 Advent. Kram

Svar: Nej moster, jag börjar tro det jag med. Han går inte ihop nån annan katt och anfaller nu en hund. Så börjar känna att min hund får vänta. :S kram på er
missthure.blogg.se

2013-12-06 @ 21:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0